SylabUZ
Course name | Wybrane zagadnienia z psychologii |
Course ID | 14.4-WP-SP-KP-WZP |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogical qualifications |
Education profile | academic |
Level of studies | Postgraduate studies |
Beginning semester | winter term 2017/2018 |
Head faculty | Faculty of Social Sciences |
ECTS credits to win | 4 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | - | - | 10 (including as e-learning) |
0,67 (including as e-learning) |
Credit with grade |
Class | - | - | 20 (including as e-learning) |
1,33 (including as e-learning) |
Credit |
Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy z zakresu wybranych zagadnień psychologicznych związanych z rozwojem, funkcjonowaniem psychospołecznym jednostki oraz różnic w tym zakresie pomiędzy ludźmi
brak
Rozwój fizyczny i psychiczny (poznawczy, emocjonalny, społeczny). Modele rozwoju. Rozwój wybranych funkcji psychicznych. Rozwój i kształtowanie osobowości. Rozwój a wychowanie.
Teorie i struktura osobowości. Psychologia różnic indywidualnych - różnice w zakresie inteligencji, temperamentu i stylu poznawczego. Zachowania asertywne, agresywne i uległe. Stres i radzenie sobie z nim. Psychologiczne koncepcje człowieka a interpretacja zachowań ucznia i sytuacji w szkole. Kontekst psychologiczny projektowania procesów edukacyjnych. Sylwetka rozwojowa ucznia w okresie adolescencji i wczesnej dorosłości. Rozwój procesów poznawczych (myślenie, mowa, spostrzeganie, uwaga, pamięć), rozwój społeczno-emocjonalny i moralny. Krystalizowanie się tożsamości. Dorosłość. Identyfikacja z nowymi rolami społecznymi. Kształtowanie się stylu życia. Formy aktywności młodzieży. Nauka, realizacja zainteresowań, działalność społeczna, wolontariat, praca. Poszerzanie autonomii i samodzielności.
Wykład, wykład konwersatoryjny, praca w grupie- odgrywanie scenek, ról, analiza sytuacji problemowej
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Efekty kształcenia zostaną zweryfikowane poprzez egzamin testowy oraz przedstawienie w czasie ćwiczeń metod, sposobów rozwiązania hipotetycznej sytuacji problemowej w wybranym etapie edukacji. Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny z testu i pozytywnej oceny NT. rozwiązania sytuacji problemowej
Harwas-Napierała, B. i Trempała, J. (red.) (2001). Psychologia rozwoju człowieka, tom 2. Warszawa: PWN
Harwas-Napierała, B. i Trempała, J. (red.) (2002). Psychologia rozwoju człowieka, tom 3. Warszawa: PWN
Przetacznik-Gierowska M. i Tyszkowa M. (1996). Psychologia rozwoju człowieka, tom 1. Warszawa: PWN.
Schaffer, H.R. (2006). Rozwój społeczny. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 13-09-2017 09:47)