SylabUZ
Course name | Zaburzenia zachowania i emocji |
Course ID | 05.9-WP-SP-KP-ZZE |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogical qualifications |
Education profile | academic |
Level of studies | Postgraduate studies |
Beginning semester | winter term 2017/2018 |
Head faculty | Faculty of Social Sciences |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | - | - | 7 (including as e-learning) |
0,47 (including as e-learning) |
Credit |
Class | - | - | 8 (including as e-learning) |
0,53 (including as e-learning) |
Credit |
Wyposażyć w podstawową wiedzę dotyczącą zaburzeń zachowania i emocji u dzieci oraz umiejętności prowadzenia obserwacji pod kątem symptomów wybranych zaburzeń.
Podstawy pedagogiki i psychologii ogólnej.
Wyznaczniki nieprawidłowego rozwoju dziecka
Biologiczne i społeczne uwarunkowania zaburzeń rozwojowych u dzieci.
Specyficzne zaburzenia uczenia.
Dziecięce zaburzenia emocjonalne.
Inne zaburzenia rozwojowe (ADHD, ADD).
Wykład problemowy, metoda przypadków, praca w grupach i dyskusja.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Ocena przygotowania i aktywnego udziału w zajęciach.
Praca pisemna z zakresu realizowanych treści.
Bogdanowicz M., Psychologia kliniczna dziecka w wieku przedszkolnym. Warszawa 1991,
Bogdanowicz M., Adryjanek A., Uczeń z dysleksją w szkole. Gdynia 2004.
Bogdanowicz M., Adryjanek A., Rożyńska M., Uczeń z dysleksją w domu. Gdynia 2007.
Czajkowska I., Herda K., Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne w szkole. Poradnik dla nauczycieli. WSiP, Warszawa 1989,
Gruszczyk – Kolczyńska E., Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki. Warszawa 1992,
Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 13-09-2017 09:52)