SylabUZ

Generate PDF for this page

Zaburzenia zachowania i emocji - course description

General information
Course name Zaburzenia zachowania i emocji
Course ID 05.9-WP-SP-KP-ZZE
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogical qualifications
Education profile academic
Level of studies Postgraduate studies
Beginning semester winter term 2017/2018
Head faculty Faculty of Social Sciences
Course information
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Aneta Rudzińska-Rogoża
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture - - 7
(including as e-learning)
0,47
(including as e-learning)
Credit
Class - - 8
(including as e-learning)
0,53
(including as e-learning)
Credit

Aim of the course

Wyposażyć w podstawową wiedzę dotyczącą zaburzeń zachowania i emocji u dzieci oraz umiejętności prowadzenia obserwacji pod kątem symptomów wybranych zaburzeń.

Prerequisites

Podstawy pedagogiki i psychologii ogólnej.

Scope

Wyznaczniki nieprawidłowego rozwoju dziecka

Biologiczne i społeczne uwarunkowania zaburzeń rozwojowych u dzieci.

Specyficzne zaburzenia uczenia.

Dziecięce zaburzenia emocjonalne.

Inne zaburzenia rozwojowe (ADHD, ADD).

Teaching methods

Wykład problemowy, metoda przypadków, praca w grupach i dyskusja.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Ocena przygotowania i aktywnego udziału w zajęciach.

Praca pisemna z zakresu realizowanych treści.

 

Recommended reading

  1. Bogdanowicz M., Psychologia kliniczna dziecka w wieku przedszkolnym. Warszawa 1991,

  2. Bogdanowicz M., Adryjanek A., Uczeń z dysleksją w szkole. Gdynia 2004.

  3. Bogdanowicz M., Adryjanek A., Rożyńska M., Uczeń z dysleksją w domu. Gdynia 2007.

  4. Czajkowska I., Herda K., Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne w szkole. Poradnik dla nauczycieli. WSiP, Warszawa 1989,

  5. Gruszczyk – Kolczyńska E., Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki. Warszawa 1992,

  6. Kaja B., Zarys terapii dziecka.

 

Further reading

Notes


Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 13-09-2017 09:52)