SylabUZ
Course name | Techniki poznawania dziecka i jego środowiska |
Course ID | 05.1-WP-PMiPD-TPD |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Maria Montessori method and Dalton Plan |
Education profile | academic |
Level of studies | Postgraduate studies |
Beginning semester | winter term 2017/2018 |
Head faculty | Faculty of Social Sciences |
ECTS credits to win | 4 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | - | - | 5 (including as e-learning) |
0,33 (including as e-learning) |
Credit |
Class | - | - | 10 (including as e-learning) |
0,67 (including as e-learning) |
Credit with grade |
Zdobycie wiadomości na temat istoty procesu diagnozy psychopedagogicznej.
Poznanie metod diagnozy psychopedagogicznej dziecka oraz jego środowiska wychowawczego.
Nabycie umiejętności projektowania i prowadzenia diagnozy dziecka i jego środowiska przy wykorzystaniu odpowiednich metod i środków .
Wiedza z zakresu psychologii rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz podstaw teorii wychowania i dydaktyki ogólnej.
Wykłady:
Ćwiczenia:
Podające - wykład, praca z książką i innymi źródłami wiedzy, problemowe - dyskusja, mapy myśli, drzewo decyzyjne, analiza SWOT, metoda biograficzna
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Warunkiem zaliczenia wykładu jest pozytywna ocen z pracy pisemnej w postaci projektu diagnozy. Warunkiem zaliczenia ćwiczeń jest pozytywna ocena z pracy pisemnej w formie map myśli, drzewa decyzyjnego, schematu do analizy SWOT. Ocena końcowa jest średnią ocen uzyskanych z wykonanych zadań w ramach wykładu i ćwiczeń.
1.M. Burtowy, A. Twardowski (red.), Terapia pedagogiczna dzieci w młodszym wieku szkolnym, Kalisz 1996.
2.A. Janowski, Poznawanie uczniów, Warszawa 2002.
3.A. Janowski, Pedagogika praktyczna, Warszawa 2002.
4.E. Jarosz, Wybrane obszary diagnozowania pedagogicznego, Katowice 2001.
1.D. Klus-Stańska, M. Szczepska-Pustkowska (red.), Pedagogika wczesnoszkolna, Warszawa 2009.
Modified by dr hab. Mirosława Nyczaj-Drąg, prof. UZ (last modification: 24-09-2017 10:33)