SylabUZ
Course name | Organizacyjne aspekty funkcjonowania placówki montessoriańskiej |
Course ID | 05.1-WP-PMiPD-OAFPM |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Maria Montessori method and Dalton Plan |
Education profile | academic |
Level of studies | Postgraduate studies |
Beginning semester | winter term 2017/2018 |
Head faculty | Faculty of Social Sciences |
ECTS credits to win | 5 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | - | - | 5 (including as e-learning) |
0,33 (including as e-learning) |
Credit |
Class | - | - | 15 (including as e-learning) |
1 (including as e-learning) |
Credit with grade |
Zapoznanie słuchaczy z zasadami organizacji placówki montessoriańskiej, materiałami i pomocami dydaktycznymi w niej stosowanymi.
Kształtowanie umiejętności doboru i wykorzystania dostępnych materiałów, środków i metod pracy w celu projektowania i efektywnej organizacji działań pedagogicznych w placówce montessoriańskiej.
Kształtowanie kompetencji do krytycznej oceny rozwiązań organizacyjnych w placówkach pracujących systemem M. Montessori.
Wiedza o celach,metodach i formach organizacyjnych kształcenia. Wiedza o prawidłowościach procesu uczenia się i nauczania.
Wykłady
1.Istota organizacji placówki montessoriańskiej (przedszkola i szkoły).
2.Zasady organizacji placówki montessoriańskiej (przedszkola i szkoły).
Ćwiczenia
1.Materiały i pomoce dydaktyczne.
2.Aranżacja miejsc i przestrzeni.
3.Krytyczna ocena organizacji przedszkoli montessoriańskich w Polsce.
4.Krytyczna ocena organizacji przedszkoli montessoriańskich na świecie.
5.Projektowanie rozwiązań autorskich w zakresie organizacji placówki M. Montessori przy wykorzystaniu materiału Montessori.
6. Projektowanie własnych pomocy zgodnie z założeniami i wymaganiami systemu M. Montessori.
Dyskusja, metoda projektów, nauczanie czynnościowe z materiałem Montessori, zajęcia praktyczne.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Warunkiem zaliczenia jest obecność na zajęciach, praca pisemna kontrolna w oparciu o zrealizowane treści, wykonanie projektów zajęć.
1.Małgorzata Miksza „Zrozumieć Montessori. Czyli Maria Montessori o wychowaniu dziecka”. Wydawnictwo Impuls, 2009.
2. Janusz Korczak „Jak kochać dziecko”. Wydawnictwo: Jacek Santorski & Co Agencja Wydawnicza, Warszawa 2004.
Modified by dr hab. Mirosława Nyczaj-Drąg, prof. UZ (last modification: 24-09-2017 10:27)