Zapoznanie studenta z rolą, funkcjami i zadaniami menedżera we współczesnych organizacjach, a także stawianymi mu wymaganiami kompetencjami.
Wymagania wstępne
Brak wymagań.
Zakres tematyczny
Wykład:Pojęcia kierownik, menedżer, lider, przywódca; role, funkcje i zadania menedżera; umiejętności i kompetencje współczesnego menedżera; wymiar osobowościowy menedżera; typy menedżerów; wizerunek menedżera przyszłości
Metody kształcenia
Wykład: wykład konwencjonalny, wykład konwersatoryjny, case study
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Warunki zaliczenia dla wykładów: zaliczenie z oceną.
Warunkiem zaliczenia wykładów jest: obecność na zajęciach oraz zaliczenie na ocenę pozytywną sprawdzianu z progami punktowymi.
Na ocenę końcową składają się następujące elementy:
Obecność i aktywny udział w wykładach: studenci zobowiązani są do aktywnego
i systematycznego uczestnictwa w zajęciach. W przypadku nieobecności wynikłych
z ważnych przyczyn należy uzgodnić z prowadzącym sposób odrobienia zaległych zajęć. W celu usprawiedliwienia nieobecności na zajęciach student przedstawia stosowne zaświadczenie w ciągu 7 dni.
Ocena ze sprawdzianu zaliczeniowego; sprawdzian obejmie swoją treścią tematy realizowane podczas wykładów; lista pytań z zakresem tematycznym zostanie przesłana studentom z miesięcznym wyprzedzeniem, pytania otwarte z progami punktowymi, studenci udzielają odpowiedzi na 4 pytania wybrane przez prowadzącego; progi punktowe dla poszczególnych ocen z kolokwium: 8-7,5 punktów – 5,0; 7 punktów – 4,5; 6,5 – 6,0 punktów – 4,0; 5,5 punktów – 3,5; 5,0 – 4,5 punktów - 3,0.
Literatura podstawowa
Armstrong M., 1997, Jak być lepszym menedżerem, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa.
Coates Ch., 1998, Menedżer wszechstronny, Wydawnictwo BSP, Warszawa.
Drucker P.F., 1994, Menedżer skuteczny, Wydawnictwo AE, Kraków.
Dowgiałło Z., Zadworny W., 2005, Rola menedżera w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Wydawnictwo Znicz, Szczecin.
Kubik K., 2005, Menedżer w przedsiębiorstwie przyszłości TNOiK, Toruń
Koźmiński A.K., Piotrowski W, 2006, Zarządzanie. Teoria i praktyka, PWN, Warszawa
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.