SylabUZ
Nazwa przedmiotu | German Course |
Kod przedmiotu | 0231-WP-PED-JO1/2 |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | WNS - oferta ERASMUS / Pedagogika |
Profil | - |
Rodzaj studiów | Program Erasmus pierwszego stopnia |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Jednostka obsługująca przedmiot | Wydział Nauk Społecznych |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 5 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | niemiecki |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
The aim of the course is mastering the language and communicative competence in the sphere relevant to the B2 level according to the Common European Framework of Reference for Languages to the degree enabling:
- the use of the foreign language for the purpose of studying, particularly for effective work with various foreign source materials, media, scientific and specialist literature,
- studying abroad,
- professional and scientific work with the use of foreign language.
B1 level of German
Studies and studying: structure and functioning of universities in Poland and German speaking countries.
Family and society, lifestyles: social problems, foster family, adoption, disability.
Addiction, crime, emotional disorders.
Work - employment and unemployment: job interview, working in Poland and abroad, formal letters.
Verbal and non-verbal communication: media, mass-culture, entertainment.
Social behaviour: personality, national stereotypes, cultural differences.
Communicative method, discussion, reading and translating scientific texts, group work.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Attending classes ( two absences per term at maximum), doing tasks, making projects: oral presentation on one of the topics covered during the course, which includes specific course-related vocabulary, formal letters, note, questionnaire, participation in discussion and passing two mid-term tests (minimum 50 %) involving the four skills.
1. DaF kompakt A1-B1 Kursbuch mit 3 Audio-CDs + Übungsbuch mit 2 Audio-CDs,Verlag Klett,2011
2. MEMO Lehr-und Übungsbuch mit 2CDs,Wortschatz- und Fertigkeitstrainin zum Zertifikat Deutsch als Fremdsprache +MEMO Lernwortschatz Deutsch-Polnisch,VerlagLangenscheidt,2006
3. em Brückenkurs-Deutsch als Fremdsprache für die Mittelstufe mit 2CDs +Arbeitsbuch,Max Hueber Verlag,2006
4. em Hauptkurs + Arbeitsbuch mit 2CDs,Max Hueber Verlag,2009
5. em Abschlusskurs mit 2CDs,Max Hueber Verlag,2009
6. Themen 2/3 neu,Lehrwerk für Deutsch als Fremdsprache+ Arbeitsbuch mit 2CDs + Lehrerhandbuch A,B , Max Hueber Verlag,2007
7. Repetytorium gramatyki języka niemieckiego ,S.Bęza,PWN
8. Mary L.Apelt,Hans-Peter Apelt,Margot Wagner - Grammatik a la carte!-Das Übungsbuch zur Grundgrammatik Deutsch,Verlag Moritz Diesterweg/Verlag Sauerländer
9. Grammatikbogen-Fiktionele Texte mit Aufgaben und Lösungsschlüseln für den Unterricht Deutsch als Fremdsprache,Langenscheidt,1998
*The subject can be run every semester, in case there is not enough persons to make a group there will be individual class run during instructor hours.
Zmodyfikowane przez dr Magdalena Zapotoczna (ostatnia modyfikacja: 11-04-2018 17:02)