SylabUZ
Course name | Aktywizowanie ucznia w edukacji wczesnoszkolnej |
Course ID | 05.1-WP-PEDP-AUEW |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogy / Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna i terapia pedagogiczna |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2018/2019 |
Semester | 4 |
ECTS credits to win | 1 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Tutorial | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Zapoznanie z problematyką metod aktywizujących i ich znaczenia dla rozwoju ucznia, rozwijanie umiejętności dokonywania wyboru i oceny przydatności danej metody w określonej sytuacji; rozwijanie umiejętności projektowania działań z zastosowaniem metod aktywizujących ucznia w procesie uczenia się; kształtowanie potrzeby dokształcania się w zakresie możliwości zastosowania metod aktywizujących ucznia w procesie uczenia się.
Psychologiczna wiedza o rozwoju i możliwościach dziecka w wieku wczesnoszkolnym. Wiedza o metodach nauczania – uczenia się oraz formach organizacyjnych w procesie kształcenia. Umiejętność czytania ze zrozumieniem. Umiejętność poprawnego posługiwania się językiem mówionym i pisanym.
Metody aktywizujące-wyjaśnienie pojęcia, klasyfikacje metod aktywizujących, możliwości stosowania w pracy z uczniami w klasach I-III. Mapy mentalne i ich zastosowanie. Techniki pamięciowe w edukacji wczesnoszkolnej. Portfolio jako monitorowanie własnego uczenia się. Gry i zabawy dydaktyczne w klasach I-III. Sześć myślowych kapeluszy i sześć działaniowych butów według E. de Bono. Badanie otaczającego świata przez eksperymentowanie, obserwowanie. Kinezjologia edukacyjna. Inteligencje wielorakie. Przyspieszone uczenie się. Style uczenia się i kanały przetwarzania informacji. Praca metodą projektów. Praca z fiszką autokorektywną i autokreatywną.
Problemowe – dyskusja, meta plan, drzewo decyzyjne, praktycznego działania – projektowanie zadań i sytuacji z zastosowaniem metod aktywizujących.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Ocena końcowa to średnia arytmetyczna wszystkich ocenianych prac realizowanych w trakcie kursu ( odpowiedź ustna, prace grupowe, prezentacja, udział w dyskusji).
Modified by dr Iwona Kopaczyńska, prof. UZ (last modification: 23-04-2018 16:23)