SylabUZ

Generate PDF for this page

Culture Animation Project - course description

General information
Course name Culture Animation Project
Course ID 03.9-WP-PEDP-PrAn
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy / Animacja kultury z profilem artystycznym - Taniec/Fotografia
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2018/2019
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 6
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Sylwia Słowińska, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 - - Credit with grade
Laboratory 45 3 - - Credit with grade

Aim of the course

Przygotowanie studentów do samodzielnego konstruowania spójnej koncepcji projektu animacyjnego i jej realizacji.

Prerequisites

Zaliczony kurs zajęć „teorie kultury i animacji”.

Scope

Wykłady

Projekt animacyjny jako metoda i forma pracy; struktura projektu animacyjnego; planowanie projektu (diagnoza; analiza problemów i celów; działania i harmonogram w projekcie; promocja projektu; rezultaty; kosztorys projektu; ewaluacja projektu; źródła dofinansowania projektów animacyjnych.

Laboratoria

Specyfika projektu animacyjnego; analiza przypadków;  konstruowanie koncepcji projektu: diagnoza; analiza i opis problemu i grupy docelowej, planowanie celów głównych i szczegółowych, etapów i działań; konstruowanie harmonogramu projektu; rezultaty działań i ich wskaźniki; planowanie budżetu.

Teaching methods

Wykłady – wykład, wykład interaktywny, prezentacje, analiza przypadków.

Laboratoria – dyskusja, praca w grupach, ćwiczenia praktyczne, diagnoza problemu, analiza przypadków, prezentacja.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykłady - zaliczenie kolokwium końcowego

Laboratoria -  prawidłowe wykonanie wszystkich ćwiczeń realizowanych na zajęciach; analiza i prezentacja przypadku (przykładowego projektu animacyjnego); skonstruowanie spójnej i poprawnej koncepcji projektu animacyjnego. Ocena końcowa z laboratoriów jest średnią arytmetyczną ocen cząstkowych.

Ocena końcowa - średnia arytmetyczna ocen z wykładu i laboratorium.

Recommended reading

Edukacja + animacja, red. K. Dziełak, A. Rogozińska, A. Stańczyk, Warszawa 2011.

Karolak W., Projekt edukacyjny – projekt artystyczny, Łódź 2004.

Podręcznik zarządzania projektami miękkimi w kontekście Europejskiego Funduszu Społecznego, Warszawa 2006.

Projekty kulturalne – krok po kroku, Warszawa 2004.

Słowińska S. i in., Inicjatywy i ludzie w kulturze lubuskiej - nowe przestrzenie. Raport z badań, Zielona Góra 2012.

 Słowińska S., Projekt w animacji kultury, [w:] Dyskursy młodych andragogów 9, red. M. Olejarz, Zielona Góra 2008.

 

 

Further reading

TERAZ! Animacja kultury/Culture animation NOW!, red. I. Kurz, Warszawa 2008.

Zarządzanie projektami współfinansowanymi z funduszy publicznych, red. M. Szwabe, Kraków 2007.

Notes


Modified by dr Jarosław Wagner (last modification: 09-04-2018 16:47)