SylabUZ
Course name | Multimedia Information Technologies II |
Course ID | 11.3-WP-PEDP-MT2 |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogy / IT and media education |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2018/2019 |
Semester | 6 |
ECTS credits to win | 5 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | - | - | Exam |
Laboratory | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Przygotowanie studenta do praktycznego stosowania wiadomości z zakresu psychologicznych i pedagogicznych uwarunkowań procesu nauczania-uczenia się podczas realizacji multimediów wykorzystywanych online. Nabycie umiejętności związanych z realizacją komponentów (interaktywne testy i ankiety, interaktywne symulacje procesów i zjawisk, interaktywne gry edukacyjne, filmy z elementami interakcji, tekst i trafika ujęte w struktury hipertekstowe) oraz gotowych witryn internetowych o charakterze edukacyjnym.
Podstawowa wiedza i umiejętności z zakresu przedmiotu obowiązkowego: Multimedialne technologie informacyjne 1.
Wykłady
Internet jako medium edukacyjne: kształcenie na odległość; szanse i zagrożenia. Zasady konstruowania edukacyjnych witryn internetowych: struktura katalogów; struktury nawigacyjne; podstawowe aplikacje; CMS lub Microsoft FrontPage lub Microsoft Expression Web 4. Interfejs multimedialnego programu edukacyjnego: podstawowe pojęcia; rodzaje interfejsów; kompozycja; kolorystyka; lektor, wyniki badań. Filmy i animacje Flash w na stronie internetowej: Przegląd aplikacji; Realizacja filmów i animacji w formacie MP4 oraz Flash; odtwarzacze na stronie internetowej; transmisja strumieniowa – możliwość rejestracji i konwersji. Interakcja w obrębie witryny internetowej – gry i zabawy w formacie Flash; Alligator Flash Designer – elementy programowania w ActionScript lub HTML5. Testy i ankiety online. Procesy poznawcze, a typy zadań testowych – testy elektroniczne (aplikacje do realizacji testów i ankiet online); skrypty na stronie internetowej, uaktywnianie dokumentów i aplikacji z poziomu strony internetowej; ochrona i bezpieczeństwo danych. Prezentacje multimedialne online. Projektowanie multimediów; Realizacja materiału kształcenia w postaci multimedialnego programu edukacyjnego (offline lub online): instrukcja metodyczna (motywacja, nastawienie, stymulacja uwagi wolicjonalnej); uzupełnienie treści przekazu o elementy i rozwiązania: stymulujące uwagę wolicjonalną oraz przetwarzanie mimowolne (zastosowanie skryptów); wprowadzenie treści wypoczynkowych (także powodujących torowanie) oraz przeciwdziałających habituacji; opracowanie rozwiązań umożliwiających komunikację pomiędzy użytkownikami programu; wprowadzenie łącz hipertekstowych do stron o podobnej tematyce (z poziomu poszczególnych modułów programu, aktywne odsyłacze do komunikatorów internetowych, czaty na stronie internetowej); ewaluacja w multimedialnym programie edukacyjnym; opracowanie testów (zadania otwarte i zamknięte; zastosowanie wskazówek służących wydobywaniu w postaci pytań wykorzystujących trzy formy przekazu).
Laboratoria
Protokół FTP; zdobywanie adresu własnej strony WWW; tworzenie witryn internetowych z zastosowaniem CMS oraz Microsoft FrontPage lub Expression Web 4: struktury nawigacyjne; osadzanie obiektów multimedialnych; warstwy; skrypty. Narzędzia do komunikacji online w obrębie witryn internetowych; Formularze Google - elektroniczne formy ewaluacji w obrębie witryn internetowych oraz platform e-learningowych. Multimedialne komponenty stron internetowych oraz ich formaty; Inne aplikacje do tworzenia stron WWW. Realizacja witryny internetowej. Tworzenie interaktywnej prezentacji oraz strony WWW w formacie Flash. Gra edukacyjna na stronie internetowej. Filmowanie oraz montaż filmów ekranowych. Realizacja multimedialnych prezentacji sieciowych w formacie. Albumy internetowe. Banery internetowe w formacie Flash i HTML5.
Wykłady – wykład konwersatoryjny.
Laboratoria – pokaz, demonstracja, korzystanie z multimedialnych kursów online: blended learning oraz e-learning, metoda zajęć praktycznych, metoda laboratoryjna.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wiadomości z zajęć realizowanych zastosowaniem metody wykładu oraz samodzielnej pracy z książką lub kursem online będą sprawdzane z zastosowaniem testu z progami punktowymi oraz na egzaminie (część ustna i pisemna). Umiejętności praktyczne oraz kompetencje społeczne są oceniane na podstawie oceny projektów oraz prac – zadań wykonywanych według instrukcji (http://staff.uz.zgora.pl/jjedrycz//mtiinstrukcje.html) na każdych zajęciach – progi punktowe.
Wykłady
Zaliczenie wykładów: egzamin – część ustna i pisemna (treści z V i VI semestru). Część pisemna – test z progami punktowymi (zadania otwarte i zamknięte, jedno zadanie wymaga dokonania prostych obliczeń. Ocena końcowa z egzaminu to średnia arytmetyczna ocen uzyskanych w części ustnej i pisemnej.
Laboratoria
Zaliczenie z laboratorium: średnia arytmetyczna ocen ze wszystkich zadań o charakterze praktycznym (na każdych ćwiczeniach student wykonuje jedno zadanie zgodnie z dostępną w internecie instrukcją oraz wskazówkami z wykładu). Każde zadanie musi być zaliczone.
Ocena końcowa
Ocena końcowa: jest wypadkową ocen z laboratoriów (VI semestr) i egzaminu. Składnikami oceny końcowej są: 25% (laboratorium), 75% (egzamin).
Kurs z materiałami dydaktycznymi, listami zadań i tematów oraz wymaganiami są na stronie wykładowcy:
http://staff.uz.zgora.pl/jjedrycz//mtiinstrukcje.html.
Modified by dr Jacek Jędryczkowski (last modification: 27-04-2018 09:06)