SylabUZ

Generate PDF for this page

Multimedia Information Technologies II - course description

General information
Course name Multimedia Information Technologies II
Course ID 11.3-WP-PEDP-MT2
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy / IT and media education
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2018/2019
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 5
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Jacek Jędryczkowski
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 - - Exam
Laboratory 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Przygotowanie studenta do praktycznego stosowania wiadomości z zakresu psychologicznych i pedagogicznych uwarunkowań procesu nauczania-uczenia się podczas realizacji multimediów wykorzystywanych online. Nabycie umiejętności związanych z realizacją komponentów (interaktywne testy i ankiety, interaktywne symulacje procesów i zjawisk, interaktywne gry edukacyjne, filmy z elementami interakcji, tekst i trafika ujęte w struktury hipertekstowe) oraz gotowych witryn internetowych o charakterze edukacyjnym.

Prerequisites

Podstawowa wiedza i umiejętności z zakresu przedmiotu obowiązkowego: Multimedialne technologie informacyjne 1.

Scope

Wykłady

Internet jako medium edukacyjne: kształcenie na odległość; szanse i zagrożenia. Zasady konstruowania edukacyjnych witryn internetowych: struktura katalogów; struktury nawigacyjne; podstawowe aplikacje; CMS lub Microsoft FrontPage lub Microsoft Expression Web 4. Interfejs multimedialnego programu edukacyjnego: podstawowe pojęcia; rodzaje interfejsów; kompozycja; kolorystyka; lektor, wyniki badań. Filmy i animacje Flash w na stronie internetowej: Przegląd aplikacji; Realizacja filmów i animacji w formacie MP4 oraz Flash; odtwarzacze na stronie internetowej; transmisja strumieniowa – możliwość rejestracji i konwersji. Interakcja w obrębie witryny internetowej – gry i zabawy w formacie Flash; Alligator Flash Designer – elementy programowania w ActionScript lub HTML5. Testy i ankiety online. Procesy poznawcze, a typy zadań testowych – testy elektroniczne (aplikacje do realizacji testów i ankiet online); skrypty na stronie internetowej, uaktywnianie dokumentów i aplikacji z poziomu strony internetowej; ochrona i bezpieczeństwo danych. Prezentacje multimedialne online. Projektowanie multimediów; Realizacja materiału kształcenia w postaci multimedialnego programu edukacyjnego (offline lub online): instrukcja metodyczna (motywacja, nastawienie, stymulacja uwagi wolicjonalnej); uzupełnienie treści przekazu o elementy i rozwiązania: stymulujące uwagę wolicjonalną oraz przetwarzanie mimowolne (zastosowanie skryptów); wprowadzenie treści wypoczynkowych (także powodujących torowanie) oraz przeciwdziałających habituacji; opracowanie rozwiązań umożliwiających komunikację pomiędzy użytkownikami programu; wprowadzenie łącz hipertekstowych do stron o podobnej tematyce (z poziomu poszczególnych modułów programu, aktywne odsyłacze do komunikatorów internetowych, czaty na stronie internetowej); ewaluacja w multimedialnym programie edukacyjnym; opracowanie testów (zadania otwarte i zamknięte; zastosowanie wskazówek służących wydobywaniu w postaci pytań wykorzystujących trzy formy przekazu).

Laboratoria

Protokół FTP; zdobywanie adresu własnej strony WWW; tworzenie witryn internetowych z zastosowaniem CMS oraz Microsoft FrontPage lub Expression Web 4: struktury nawigacyjne; osadzanie obiektów multimedialnych; warstwy; skrypty. Narzędzia do komunikacji online w obrębie witryn internetowych; Formularze Google - elektroniczne formy ewaluacji w obrębie witryn internetowych oraz platform e-learningowych. Multimedialne komponenty stron internetowych oraz ich formaty; Inne aplikacje do tworzenia stron WWW. Realizacja witryny internetowej. Tworzenie interaktywnej prezentacji oraz strony WWW w formacie Flash. Gra edukacyjna na stronie internetowej. Filmowanie oraz montaż filmów ekranowych. Realizacja multimedialnych prezentacji sieciowych w formacie. Albumy internetowe. Banery internetowe w formacie Flash i HTML5.

Teaching methods

Wykłady – wykład konwersatoryjny.

Laboratoria – pokaz, demonstracja, korzystanie z multimedialnych kursów online: blended learning oraz e-learning, metoda zajęć praktycznych, metoda laboratoryjna.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wiadomości z zajęć realizowanych zastosowaniem metody wykładu oraz samodzielnej pracy z książką lub kursem online będą sprawdzane z zastosowaniem testu z progami punktowymi oraz na egzaminie (część ustna i pisemna). Umiejętności praktyczne oraz kompetencje społeczne są oceniane na podstawie oceny projektów oraz prac – zadań wykonywanych według instrukcji (http://staff.uz.zgora.pl/jjedrycz//mtiinstrukcje.html) na każdych zajęciach – progi punktowe.

Wykłady

Zaliczenie wykładów: egzamin – część ustna i pisemna (treści z V i VI semestru). Część pisemna – test z progami punktowymi (zadania otwarte i zamknięte, jedno zadanie wymaga dokonania prostych obliczeń. Ocena końcowa z egzaminu to średnia arytmetyczna ocen uzyskanych w części ustnej i pisemnej.

Laboratoria

Zaliczenie z laboratorium: średnia arytmetyczna ocen ze wszystkich zadań o charakterze praktycznym (na każdych ćwiczeniach student wykonuje jedno zadanie zgodnie z dostępną w internecie instrukcją oraz wskazówkami z wykładu). Każde zadanie musi być zaliczone.

Ocena końcowa

Ocena końcowa: jest wypadkową ocen z laboratoriów (VI semestr) i egzaminu. Składnikami oceny końcowej są: 25% (laboratorium), 75% (egzamin).

Recommended reading

  1. Bednarek J., Multimedia w kształceniu, Warszawa 2008.
  2. De Kerckhove D., Inteligencja otwarta, Warszawa 2001.
  3. Jędryczkowski J., Prezentacje multimedialne w procesie uczenia się studentów, Toruń 2005.
  4. Jędryczkowski J., Prezentacje multimedialne w pracy nauczyciela, Zielona Góra 2008.
  5. Jędryczkowski J., Materiały online: http://staff.uz.zgora.pl/jjedrycz, http://staff.uz.zgora.pl/jjedrycz/mtiinstrukcje.htm, http://staff.uz.zgora.pl/jjedrycz/przedmioty.html, www.youtube.com/c/JJKursy
  6. Jędryczkowski J. Publikacje online: http://staff.uz.zgora.pl/jjedrycz/publikacje.html

Further reading

  1. Doliński D., Psychologia reklamy, Wrocław, 2001.
  2. Furmanek M., red., Technologie informacyjne w warsztacie pracy nauczyciela, Zielona Góra, 2008.
  3. Heath R., Uwieść podświadomość. Psychologia reklamy, Gdańsk 2014.
  4. Papert S., Burze mózgów: dzieci i komputery, Warszawa 1996.
  5. Reeves B., Nass C., Media i ludzie, Warszawa 2000.
  6. Strykowski W., Wstęp do teorii filmu dydaktycznego, Poznań, 1977.
  7. Wawrzak-Chodaczek M., Kształcenie kultury audiowizualnej młodzieży, Wrocław 2000.
  8. Zimbardo P. G., Gerrig R.J., Psychologia i życie, Warszawa 2012.
  9. Zimbardo P. G., Psychologia i życie, Warszawa 1999.

Notes

Kurs z materiałami dydaktycznymi, listami zadań i tematów oraz wymaganiami są na stronie wykładowcy:
http://staff.uz.zgora.pl/jjedrycz//mtiinstrukcje.html.


Modified by dr Jacek Jędryczkowski (last modification: 27-04-2018 09:06)