SylabUZ

Generate PDF for this page

Metodyka rewalidacji uczniów ze spektrum autyzmu I - course description

General information
Course name Metodyka rewalidacji uczniów ze spektrum autyzmu I
Course ID 05.6-WP-PSpP-MRUA1
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Special education / Wczesne wspomaganie rozwoju, rewalidacja i terapia pedagogiczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2017/2018
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Jolanta Lipińska-Lokś
  • mgr Katarzyna Stein - Szała
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Tutorial 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie studenta ze specyfiką zaburzeń ze spektrum autyzmu, charakterystyką rozwoju dziecka z ASD i metodyką pracy z uczniem. Wyposażenie studenta w umiejętności wstępnego rozpoznania symptomów zaburzeń z spektrum autyzmu. Kształtowanie pozytywnej postawy wobec odmienności zachowań dzieci z zaburzeniami rozwoju.

Prerequisites

Podstawy pedagogiki specjalnej, podstawy rewalidacji, podstawy dydaktyki specjalnej.

Scope

Konwersatoria

1) Autystyczne spektrum zaburzeń – charakterystyka zaburzeń, specyfiki rozwoju, komunikowania się dzieci. 2) Narzędzia diagnostyczne w ASD. Możliwości i ograniczenia pomocy psychologiczno-pedagogicznej, terapii i rewalidacji uczniów z ASD. 3) Zasady i metody pracy z dziećmi z ASD. 4) Projektowanie pomocy dzieciom z ASD i ich rodzicom. 5) Rola wsparcia społecznego wobec rodzin dzieci z ASD.

Teaching methods

Konwersatoria

Dyskusja, pokaz, metoda problemowa, metoda działań praktycznych.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Konwersatoria

Średnia ocen z: 1) Kolokwium – pozytywna ocena, po uzyskaniu 60% poprawnych odpowiedzi. 2) Prezentacja – pozytywna ocena merytoryczna. 3) Projekt zajęć rewalidacyjnych z dziećmi z ASD.

Ocena z przedmiotu

Oceną końcową z przedmiotu jest ocena z konwersatoriów.

Recommended reading

  1. Autyzm: na granicy zrozumienia, red. B. Winczura, Kraków 2009.
  2. Gałkowski T., Dziecko autystyczne w środowisku rodzinnym i szkolnym, Warszawa 1995
  3. Jaklewicz H., Autyzm wczesnodziecięcy: diagnoza, przebieg, leczenie, Gdańsk 1993.
  4. Osoba autystyczna w rodzinie i środowisku lokalnym: doświadczenia lubuskie, red. A. Rudzińska-Rogoża, J. Lipińska-Lokś J., Zielona Góra 2010.
  5. Pisula E., Autyzm: przyczyny, symptomy, terapia, Gdańsk 2010.

Further reading

  1. Maciarz A., Biedasiewicz M., Dziecko autystyczne z Zespołem Aspergera: studium przypadku, Zielona Góra 2000.
  2. Grand C., Autyzm i zespół Aspergera, Warszawa 2012.
  3. Stein-Szała K., Stowarzyszenie Pomocy Osobom Autystycznym „Dalej Razem” jako czynnik dający poczucie bezpieczeństwa rodzinom z dzieckiem z autyzmem, [w:] Zewnętrzne i wewnętrzne aspekty bezpieczeństwa indywidualnego i zbiorowego, red. J. Lipińska-Lokś, G. Miłkowska, A. Napadło-Kuczera, Zielona Góra 2013.
  4. Dzieci o specjalnych potrzebach komunikacyjnych: diagnoza – edukacja – terapia, red. B. Winczura, Kraków 2013.
  5. Shore S.M., Pytaj i odpowiadaj: jak być rzecznikiem własnych potrzeb oraz ujawniać swoją diagnozę? Poradnik dla osób ze spektrum autyzmu, Szczecin 2008.

Notes


Modified by dr Jolanta Lipińska-Lokś (last modification: 27-04-2018 17:54)