SylabUZ
Course name | Metodyka rewalidacji uczniów ze spektrum autyzmu II |
Course ID | 05.6-WP-PSpP-MRUA2 |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Special education / Wczesne wspomaganie rozwoju, rewalidacja i terapia pedagogiczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2017/2018 |
Semester | 4 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Tutorial | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Uporządkowanie wiedzy na temat specyfiki rozwoju psychoruchowego dzieci/uczniów ze spektrum autyzmu. Zapoznanie i ukształtowanie umiejętności w zakresie wybranych obszarów i metod pracy z dzieckiem/uczniem ze spektrum autyzmu. Ukazanie możliwości realizacji działań edukacyjnych, rewalidacyjnych i terapeutycznych w stosunku do dzieci/uczniów ze spektrum autyzmu w środowisku przedszkolnym i szkolnym.
Usystematyzowana podstawowa wiedza z zakresu pedagogiki specjalnej w szczególności podstawy wiedzy na temat autystycznego spektrum zaburzeń.
Konwersatoria
1) Dzieci ze spektrum autyzmu w środowisku przedszkolnym i szkolnym - wybór placówki edukacyjnej. Nauczanie indywidualne i grupowe - szanse i zagrożenia. 2) Diagnoza umiejętności szkolnych oraz diagnoza funkcjonalna jako podstawa planowania i realizacji działań edukacyjnych, rewalidacyjnych oraz terapeutycznych. 3) Dostosowanie treści edukacyjnych zawartych w podstawie programowej do indywidualnych możliwości i ograniczeń uczniów z autystycznego spektrum zaburzeń. 4) Wspomaganie rozwoju poznawczego, emocjonalno-społecznego i komunikacji uczniów ze spektrum autyzmu w przedszkolu i szkole. 5) Rozwój teorii umysłu i zabawy u dzieci/uczniów z autystycznym spektrum zaburzeń 6) Komunikacja alternatywna i wspomagająca jako jeden z elementów pracy wychowawczo-dydaktycznej i rewalidacyjne umożliwiający realizację podstawy programowej w przedszkolu i szkole
Konwersatoria
Praca z książką, pokaz z instruktażem, warsztat nabywania wybranych umiejętności, film dydaktyczny.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Konwersatoria
Ocena z konwersatoriów – średnia ocen z kolokwium, pracy kontrolnej, aktywności na zajęciach
Ocena z przedmiotu
Oceną z przedmiotu jest ocena z konwersatoriów.
Modified by dr Jolanta Lipińska-Lokś (last modification: 27-04-2018 22:16)