SylabUZ

Generate PDF for this page

Metodyka rewalidacji uczniów ze spektrum autyzmu II - course description

General information
Course name Metodyka rewalidacji uczniów ze spektrum autyzmu II
Course ID 05.6-WP-PSpP-MRUA2
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Special education / Wczesne wspomaganie rozwoju, rewalidacja i terapia pedagogiczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2017/2018
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Jolanta Lipińska-Lokś
  • mgr Katarzyna Stein - Szała
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Tutorial 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Uporządkowanie wiedzy na temat specyfiki rozwoju psychoruchowego dzieci/uczniów ze spektrum autyzmu. Zapoznanie i ukształtowanie umiejętności w zakresie wybranych obszarów i metod pracy z dzieckiem/uczniem ze spektrum autyzmu.  Ukazanie możliwości realizacji działań edukacyjnych, rewalidacyjnych i  terapeutycznych w stosunku do dzieci/uczniów ze spektrum autyzmu w środowisku przedszkolnym i szkolnym.

Prerequisites

Usystematyzowana podstawowa wiedza z zakresu pedagogiki specjalnej w szczególności podstawy wiedzy na temat autystycznego spektrum zaburzeń.

Scope

Konwersatoria

1) Dzieci ze spektrum autyzmu w środowisku przedszkolnym i szkolnym - wybór placówki edukacyjnej. Nauczanie indywidualne i grupowe - szanse i zagrożenia. 2) Diagnoza umiejętności szkolnych oraz diagnoza funkcjonalna jako podstawa planowania i realizacji działań edukacyjnych, rewalidacyjnych oraz terapeutycznych. 3) Dostosowanie treści edukacyjnych zawartych w podstawie programowej do indywidualnych możliwości i ograniczeń uczniów z autystycznego spektrum zaburzeń. 4) Wspomaganie rozwoju poznawczego, emocjonalno-społecznego i komunikacji uczniów ze spektrum autyzmu w przedszkolu i szkole. 5) Rozwój teorii umysłu i zabawy u dzieci/uczniów z autystycznym spektrum zaburzeń 6)  Komunikacja alternatywna i wspomagająca jako jeden z elementów pracy wychowawczo-dydaktycznej i rewalidacyjne umożliwiający realizację podstawy programowej w przedszkolu i szkole

Teaching methods

Konwersatoria

Praca z książką, pokaz z instruktażem, warsztat nabywania wybranych umiejętności, film dydaktyczny.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Konwersatoria

Ocena z konwersatoriów –  średnia ocen z kolokwium, pracy kontrolnej, aktywności na zajęciach

Ocena z przedmiotu

Oceną z przedmiotu jest ocena z konwersatoriów.

Recommended reading

  1. Bąbel P., Ostaszewski P., Suchowierska M., Terapia behawioralna dzieci z autyzmem, Gdańsk 2012.
  2. Cieszyńska J., Korendo M., Wczesna interwencja terapeutyczna, Kraków 2012.
  3. Cieszyńska-Rożek J., Metoda Krakowska wobec zaburzeń rozwoju dzieci, Kraków 2013.
  4. Frith U., Autyzm. Wyjaśnienie tajemnicy, Gdańsk 2008.
  5. Pisula E., Przyczyny, symptomy, terapia, Gdańsk 2016.

Further reading

  1. Atwood T., Zespł Aspergera, Gdańsk 2010.
  2. Grandin T., Byłam dzieckiem autystycznym, Warszawa 1995.
  3. Gray C., Ja i mój świat. Historyjki społeczne, Warszawa 2005.
  4. Howlin P., Baron-Cohen S., Hadwin J., Jak uczyć dzieci z autyzmem czytania umysłu, Kraków 2012
  5. Pisula E, Małe dziecko z Autyzmem. Diagnoza i terapia, Gdańsk 2005.
  6. Schopler E., Ćwiczenia edukacyjne dla dzieci autystycznych, Gdańsk 1994.

Notes


Modified by dr Jolanta Lipińska-Lokś (last modification: 27-04-2018 22:16)