SylabUZ
Course name | Metodyka wczesnego wspomagania rozwoju dzieci z niepełnosprawnością sensoryczną |
Course ID | 05.6-WP-PSpP-MWWNS |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Special education / Wczesne wspomaganie rozwoju, rewalidacja i terapia pedagogiczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2017/2018 |
Semester | 5 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Tutorial | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Uporządkowanie wiedzy dotyczącej specyfiki rozwoju psychoruchowego dziecka z niepełnosprawnością sensoryczną /słuchu, wzroku/. Kształtowanie umiejętności w zakresie wybranych metod wczesnego wspomagania rozwoju dzieci z niepełnosprawnością sensoryczną /słuchu, wzroku/. Uwrażliwienie na niezbędność objęcia małych dzieci z niepełnosprawnością sensoryczną /słuchu, wzroku/ oddziaływaniami wczesnego wspomagania rozwoju.
Usystematyzowana podstawowa wiedza z zakresu tyflopedagogiki i surdopedagogiki.
Konwersatoria
1) Metodyka wczesnego wspomagania rozwoju dzieci z niepełnosprawnością sensoryczną /słuchu, wzroku/ – terminologia. 2) Specyfika rozwoju procesów orientacyjno-poznawczych, emocjonalno-motywacyjnych i społecznego funkcjonowania małych dzieci z niepełnosprawnością sensoryczną /słuchu, wzroku/. 3) Wczesna rehabilitacja dzieci z wadą słuchu i wadą wzroku. 4) Wychowanie słuchowe dzieci niesłyszących. 5) Rozwijanie podstawowych form aktywności dzieci z niepełnosprawnością wzroku. 6) Podstawowe programy wczesnego wspomagania rozwoju dzieci z niepełnosprawnością sensoryczną /słuchu, wzroku/. 7) Przygotowanie dzieci z niepełnosprawnością sensoryczną /słuchu, wzroku/ do nauki szkolnej
Praca z książką, pokaz z instruktażem, warsztat nabywania wybranych umiejętności, film dydaktyczny.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Ocena z konwersatoriów – średnia ocen z aktywności na zajęciach, kolokwium, prac kontrolnych.
Ocena z przedmiotu
Oceną z przedmiotu jest ocena z konwersatoriów.
Modified by dr hab. Jarosław Bąbka, prof. UZ (last modification: 30-04-2018 16:35)