SylabUZ

Generate PDF for this page

Praktyka pedagogiczna zajęć komputerowych w klasach IV-VIII - course description

General information
Course name Praktyka pedagogiczna zajęć komputerowych w klasach IV-VIII
Course ID 05.0-WP-PEDD- PRSP
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy / Pre-school and primary education
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2018/2019
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 4
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Ewa Nowicka
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Practical training 60 4 60 4 Credit with grade

Aim of the course

Student samodzielnie projektuje i przygotowuje zajęcia komputerowe dla uczniów szkoły podstawowej klas IV-VIII. Poznaje organizację pracy nauczyciela szkole podstawowej,  jego obowiązki oraz podejmowane czynności w zakresie edukacji na poziomie klas IV-VIII. Poznaje prowadzoną dokumentację oraz zadania realizowane przez placówkę.

Prerequisites

Wiedza z zakresu technologii informacyjnych na poziomie dobrym, podstawowa wiedza o mediach i multimediach, przygotowanie na poziomie dobrym w zakresie wykorzystania mediów w edukacji. Biegła umiejętność korzystania z komputera, sieci Internet, standardowego pakietu MS Office.

Scope

Praktyka pedagogiczna ma umożliwić studentom gromadzenie praktycznych czynności w zakresie:

  • możliwość uczestniczenia w działaniach zorganizowanych przez doświadczonego pedagoga (zajęcia, zebrania, wycieczki, koła zainteresowań itp.),
  • możliwość prowadzenia dokładnej hospitacji realizowanych zajęć przez pedagoga - opiekuna praktyki lub na zajęciach pedagogów, którzy wyrażą zgodę na prowadzenie hospitacji przez studenta,
  • możliwość prowadzenia zajęć komputerowych z uczniami na podstawie przygotowanych i opracowanych przy konsultacji z pedagogiem konspektów zajęć,
  • możliwość zastosowania przemyślanych zestawów ofert edukacyjnych przedyskutowanych
    z pedagogiem – opiekunem.

Teaching methods

Dyskusja, pogadanka, pokaz, demonstracja, praca z książką, metoda zajęć praktycznych, metoda laboratoryjna

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej opinii wystawionej przez pedagoga – opiekuna praktyki, złożenie wymaganych dokumentów (opinia, rachunek, zaopiniowane i ocenione konspekty, na podstawie których prowadzone były zajęcia komputerowe oraz notatki z prowadzonych hospitacji) w wyznaczanym terminie przez organizatora praktyki z ramienia UZ.

Recommended reading

Bednarek J., Media w nauczaniu, Warszawa 2002.
Gajda J., Juszczyk S., Siemieniecki B., Wenta K., Edukacja medialna, Toruń 2002.
Osmańska-Furmanek W., Furmanek M., Pedagogika mediów, [w:] Pedagogika: subdyscypliny wiedzy pedagogicznej, red. B. Śliwerski, T. III, Gdańsk 2006.

Further reading

Gajda J., Media w edukacji, Kraków 2002.

Notes

Lista organizatorów praktyk na poszczególnych specjalnościach, dokumenty oraz harmonogram praktyk, podawane są na stronie internetowej wydziału. Szczegółowe instrukcje praktyk są dostępne u organizatorów praktyk. Zasady zaliczania praktyki bez obowiązku jej odbywania reguluje Regulamin studiów UZ.


Modified by dr Jarosław Wagner (last modification: 12-04-2018 15:17)