SylabUZ

Generate PDF for this page

IT in Distance Learning - course description

General information
Course name IT in Distance Learning
Course ID 11.3-WP-PEDD-TIDL
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy / Media and IT education
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2018/2019
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 6
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Jarosław Wagner
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 - - Exam
Laboratory 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie studentów z ideą kształcenia na odległość. Nabycie przez studentów umiejętności wyboru, instalacji oraz zarządzania aplikacjami wspomagającymi proces kształcenia opartego o e-learning.

Prerequisites

Podstawy obsługi systemu operacyjnego Windows / Linux. Umiejętność tworzenie multimedialnych materiałów edukacyjnych.

Scope

Geneza i historia nauczania na odległość. Prezentacja problematyki nauczania na odległość z historycznego punku widzenia, komparacja ewolucji nauczania na odległość w Polsce i innych krajach. Usytuowanie e-nauczania w teoriach pedagogicznych. Analiza wybranych koncepcji oraz teorii pedagogicznych uwzględniających problematykę nauczania na odległość. E-learning – definicje oraz podstawowe pojęcia. Prezentacja wybranych definicji polskich oraz obcojęzycznych autorów dotyczących nauczania zdalnego, jak i niezbędnych pojęć funkcjonujących w tej tematyce. Rozwiązania e-learningowe wybranych firm/ośrodków akademickich. Analiza polskiego rynku e-nauczania pod względem oferty edukacyjnej. Wybór rozwiązań technologicznych w e-edukacji, budowa platform e-learningowych. Ogólna charakterystyka obecnie funkcjonujących aplikacji wspomagających nauczanie na odległość, analiza możliwości oraz ograniczeń platform e-learning, analiza kosztowa. Dydaktyczne aspekty tworzenia kursów on-line. Standardy tworzenia i prowadzenia zajęć on-line, wymogi oraz zadania stawiane twórcom, uczestnikom oraz administratorom systemów e-learningowych. Zapoznanie się z zasadami działania systemów CMS. Prezentacja oraz podstawowe zasady działania systemów opartych o język PHP oraz bazy danych –  tzw. Content Menagment Systems. Instalacja oraz obsługa wybranych darmowych platform zdalnego nauczania. Tworzenie kursu zdalnego nauczania. Przygotowanie kursu e-learning`owego bazującego na platformie Moodle.

Teaching methods

Wykłady – wykład tradycyjny.

Laboratoria – praca z książką, ćwiczenia laboratoryjne w pracowni komputerowej, metoda projektu.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wiadomości z zajęć realizowanych zastosowaniem metody wykładu oraz samodzielnej pracy z książką lub kursem online będą sprawdzane z zastosowaniem testów z progami punktowymi. Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej jest zdobycie minimum 60% punktów. Umiejętności praktyczne weryfikowane będą poprzez systematyczną kontrolę wykonania zadań przewidzianych programem, test końcowy (progi punktowe; warunkiem uzyskania oceny pozytywnej jest zdobycie minimum 60% punktów) oraz wykonanie projektu (zgodność z tematem, struktura pracy, poprawny język, odpowiedni i twórczy dobór literatury; część praktyczna zgodna z przyjętymi założeniami).

Wykłady

Egzamin pisemny z progami punktowymi. Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej jest zdobycie minimum 60% punktów.

Laboratoria

Pozytywne zaliczenie wszystkich kolokwiów oraz wszystkich innych podlegających ocenie zadań i prac. Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną wszystkich ocen cząstkowych.

Ocena końcowa

Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną końcowych ocen z egzaminu i laboratorium.

Recommended reading

  1. Bartkowiak J., Metodologia projektowania szkoleń e-learning, [w:] Akademia on-line, red. J. Mischke, Łódź 2005.
  2. Górnikiewicz J.Z., Studia na odległość w USA i w Polsce na przełomie XX i XXI wieku, Białystok 2004.
  3. Juszczyk S., Edukacja na odległość: kodyfikacja pojęć, reguł i procesów, Toruń 2002.
  4. Juszczyk S., Kompetencje nauczyciela w kształceniu na odległość, [w:] Informatyczne kształcenie nauczycieli, red. J. Migdałek, Kraków 2001.
  5. Kubiak M., Internet dla nauczycieli: nauczanie na odległość, Warszawa 1997

Further reading

  1. Duffy T.M., Kirkley J.R., Learner Centered Theory And Practice In Distance Education – Cases From Higher Learning, Londyn2003.
  2. Howard C., Schenk K., Distance Learning and University Effectiveness – Changing Education Paradigms for Online Learning, Londyn 2003.
  3. Juszczyk S., Diagnoza i ewaluacja dydaktyczna w procesie telekształcenia, [w:] Diagnoza i ewaluacja w reformie edukacyjnej, red. K. Wenta, Augustów-Białystok 2001.
  4. Moore M.G., Andreson W.G., Handbook of distance education, Londyn 2003

Notes

Kurs z materiałami dydaktycznymi, zadaniami oraz wymaganiami dla projektu jest dostępny na platformie e-learningowej KMTI.


Modified by dr Jarosław Wagner (last modification: 12-04-2018 15:14)