SylabUZ

Generate PDF for this page

Wprowadzenie do mediów globalnych - course description

General information
Course name Wprowadzenie do mediów globalnych
Course ID 14.2-WP-SOCD-MG
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Sociology
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2018/2019
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 3
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Beata Trzop, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie studenta ze specyfiką współczesnych mediów globalnych, ich genezą odwołującą się do kultury masowej, procesów globalizacji oraz z mechanizmami działania i relacjami z mediami lokalnymi/narodowymi.

Prerequisites

Scope

  1. Geneza mediów globalnych: od kultury masowej i mass mediów do globalizacji
  2. Specyfika procesu globalizacji komunikowania
  3. Podstawowe pojęcia dla analizy mediów globalnych: relacja media i władza; rynki medialne, odbiorcy/nadawcy i reklamodawcy; media globalne- przejście od starych do nowych środowisk globalnych.
  4. Wybrane teorie globalnych mediów
  5. Różne wymiary relacji: globalne media a gospodarka; globalne media a kultura
  6. Globalne kultury medialne: cztery modele analizy
  7. Polityka medialna lokalna/narodowa w erze mediów globalnych
  8. Hybrydyzacja gatunków  i tabloidyzacja w mediach globalnych
  9. Od mediów tradycyjnych do mediów nowoczesnych: analiza zachowań medialnych w obrębie relacji telewizja-prasa a sieć
  10. Jak badać odbiorców i użytkowników mediów globalnych? Wyzwania metodologiczne

Teaching methods

Treści w zakresie tematycznym  ćwiczeń realizowane są za pomocą pracy z książką, dokumentami źródłowymi, prezentacji.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

FORMA ZALICZENIA ĆWICZEŃ

UWAGI

Zaliczenie na ocenę

Tak

Praca pisemna

Kryterium oceny stanowi zgodność z tematem, poprawna struktura pracy, język, rzetelność, samodzielność wykonania pracy, odpowiedni dobór literatury przedmiotu.

Prezentacja

Kryterium oceny stanowi poprawny sposób prezentacji, umiejętność udzielenia odpowiedzi na pytania dotyczące prezentowanego materiału

Zasady uzyskania oceny
 z ćwiczeń.

Ocena stanowić będzie średnią arytmetyczną z prezentacji i pracy pisemnej.

 

Recommended reading

  1. Bauman Z.,  Globalizacja: i co z tego dla ludzi wynika, Warszawa 2000.
  2. Flew T., Media globalne, Kraków 2010.
  3. Golka M., Cywilizacja, Europa, globalizacja, Poznań 1999.
  4. Kłoskowska A.,, Kultura masowa, Warszawa 2011.
  5. Lisowska-Magdziarz M., Media powszednie, Kraków 2008.
  6. Mrozowski M., Media masowe: władz, rozrywka i biznes, Warszawa 2001.
  7. Stiglitz J., Globalizacja, Warszawa 2006.
  8. Thompson J.B., Media a nowoczesność. Społeczna teoria mediów, Wrocław 2001.

Further reading

  1. Briggs A., Burke P., Społeczna historia mediów. Od Gutenberga do Internetu , Warszawa 2010.
  2. Castells M., Galaktyka Internetu, Poznań 2003.
  3. Dziadzia B., Naznaczeni popkulturą. Media elektroniczne i przemiany prowincji, Gdańsk, 2014.
  4. Goban -Klas T., Media i komunikowanie masowe: teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu,, Warszawa 2009.
  5. Majorek M., Kod YouTube. Od kultury partycypacji do kultury kreatywności, Kraków 2015.
  6. Trzop B., Culture jamming w sieci, czyli jak zagłuszyć kulturę konsumpcyjną w czasach Internetu, w: e-kultura, e-nauka, e-społeczeństwo ,red. Płonka – Syroka B., Staszczak M., Wrocław  2008.

Notes


Modified by dr Jarosław Wagner (last modification: 13-04-2018 16:32)