SylabUZ
Course name | Metody badań mass mediów |
Course ID | 14.2-WP-SOCD-MMMB |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Sociology |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2018/2019 |
Semester | 4 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z tradycyjnymi i nowoczesnymi badaniami mediów masowych, ich specyfiką i mozlwiościami zastosowania.
Zakres tematyczny przedmiotu:
Praca z tekstem, praca w grupie, burza mózgów, dyskusja grupowa.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
FORMA ZALICZENIA ĆWICZEŃ |
UWAGI |
Zaliczenie na ocenę |
Tak |
Przygotowanie projektu |
Projekt badania mediów do wybranej tematyki Zgodność z tematem, poprawna struktura pracy, język, rzetelność, samodzielność wykonania pracy, odpowiedni dobór literatury przedmiotu. Poprawny sposób prezentacji, umiejętność udzielenia odpowiedzi na pytania dotyczące prezentowanego materiału. |
Zasady uzyskania oceny |
Ocena z ćwiczeń to średnia ocen z projektu i jego prezentacji |
Goban-Klas T., Media i komunikowanie masowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2004.
Goban-Klas T., Zarys historii i rozwoju mediów, Wydawnictwo Akademii Pedagogicznej w Krakowie, Kraków, 2001.
Mrozowski M., Media masowe. Władza, rozrywka i biznes, Wydawnictwo „Aspra-JR”, Warszawa 2001.
Wimmer R., Dominick J., Metody badań mass mediów, Wydawnictwo. UJ, Kraków 2008.
Baran S., Davis D., Teorie komunikowania masowego, Wydawnictwo. UJ, Kraków 2007.
Pisarek W., Analiza zawartości prasy, Ośrodek Badań Prasoznawczych, Kraków 1983.
Lisowska-Magdziarz M., Analiza zawartości mediów, Wydawnictwo UJ, Kraków 2004.
Lisowska-Magdziarz M.,, Media powszednie, Wydawnictwo UJ, Kraków 2009.Hallin,D.C., Mancini P., Systemy medialne. Trzy modele mediów i polityki w ujęciu porównawczym, Wydawnictwo. UJ, Kraków 2007.
Skrzypczak J. (red.), Popularna encyklopedia mass mediów, Wydawnictwo „Kurpisz”, Poznań 1999.
Chudziński E. (red.) Słownik wiedzy o mediach, Wydawnictwo ParkEdukacja, Warszawa-Bielsko Biała 2007.
Banaszkiewicz-Zygmunt E., Media-leksykon Wydawnictwo PWN, Warszawa 2000.
McCombs M., Ustanawianie agendy. Media masowe i opinia publiczna, Wydawnictwo UJ, Kraków 2009.
H. M. Kepplinger H.M., Mechanizmy skandalizacji w mediach, Kraków, Wydawnictwo UJ, 2008.
S. Allan, Newsy w sieci. Internet i dziennikarstwo, Kraków, Wydawnictwo UJ, 2008.*
Robert C. Allen ( red.): Teledyskursy. Telewizja w badaniach współczesnych, Wydawnictwo pol. Andrzej Gwóźdź, Katowice 1998.
Fiske J., Wprowadzenie do badań nad komunikowaniem, Wydawnictwo” Astrum”, Wrocław 1999.
Taylor L., Willis A.,, Medioznawstwo, Wydawnictwo. UJ, Kraków 2006.
Modified by dr Jarosław Wagner (last modification: 13-04-2018 16:32)