SylabUZ

Generate PDF for this page

Badania mediów - projekt badawczy 1 - course description

General information
Course name Badania mediów - projekt badawczy 1
Course ID 14.2-WP-SOCD-BM1
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Sociology
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2018/2019
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 4
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Krzysztof Lisowski
  • dr hab. Dorota Szaban, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Przygotowanie studentów do realizacji badań terenowych z wykorzystaniem szerokiego spektrum metod i technik badań medialnych.

Intencją projektu badawczego (1)  jest teoretyczne i koncepcyjne przygotowanie podstaw projektu badawczego.

Prerequisites

Scope

Projekt badawczy 1

  1.      Określenie celu i tematyki badania.
  2.      Teoretyczne podstawy badania.
  3.      Konceptualizacja projektu badawczego.
  4.      Określenie zasad realizacji badań terenowych.
  5.      Przygotowanie narzędzi badawczych.
  6.      Charakterystyka metod badania i terenu badań.
  7.      Dobór próby.

Teaching methods

Projekt badawczy, praca w grupach, dyskusja. 

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Forma zaliczenia ćwiczeń

Uwagi

Zaliczenie na ocenę

Tak

Przygotowanie projektu
w formie pisemnej
 

Zgodność z tematem, poprawna struktura pracy, język, rzetelność, samodzielność wykonania pracy, odpowiedni dobór literatury przedmiotu.

Projekt badawczy  1: Zakres projektu: przygotowanie teoretycznej koncepcji badania, uwzględniające opis zasad realizacji terenowej.

 

Sprawozdania z pracy wszystkich członków zespołu Na wzór kart pracy - pisemne notatki uwzględniające udział poszczególnych członków zespołu w realizacji zadania

Zasady uzyskania oceny
 z przedmiotu.

Ocena końcowa jest średnią ważoną z przygotowanego projektu 70% oraz oceny wkładu pracy poszczególnych członków zespołu

 

 

Recommended reading

Nachmias C. I D., Metody badawcze w naukach społecznych, Wydawnictwo  „Zysk i S-ka”, Poznań 2001.

Hajduk E., Hipoteza w badaniach pedagogicznych, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. T. Kotarbińskiego, Zielona Góra 1993.

 Babbie E, Badania społeczne w praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN,  Warszawa 2004.

 Malikowski M., Niezgoda M. (red.), Badania empiryczne w socjologii,  Wybór tekstów, tom I, Wydawnictwo  WSSG, Tyczyn 1997.

 Nowak S., Metodologia badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.

Goban-Klas T., Media i komunikowanie masowe. Teorie analizy prasy, radia, telewizji i Internetu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Kraków 1999.

Wimmer R.D.; Dominik Joseph R., 2008, Metody badań mass mediów, Przekład Tadeusz Karłowicz, Wydawnictwo UJ, Kraków 2008.

 

Further reading

 Sztumski J. , Wstęp do metod i technik badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe Śląsk, Katowice 2010.Mc Luhan M., Zrozumieć media. Przedłużenie człowieka, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa 2004.

Reeves B., Nass Clifford, Media i ludzie , Wydawnictwo PIW, Warszawa 2005.

Castells M., Galaktyka Internetu. Refleksje nad Internetem, biznesem i społeczeństwem, Dom Wydawniczy” Rebis”, Poznań 2003.

Miczka T., O zmianie zachowań komunikacyjnych. Konsumenci w nowych sytuacjach audiowizualnych, Księgarnia Św. Jacka, Katowice 2002.

Pratkanis A., Aronson E.,, Wiek propagandy. Używanie i nadużywanie perswazji na co dzień, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.

Notes


Modified by dr Jarosław Wagner (last modification: 13-04-2018 16:32)