SylabUZ
Course name | Foreign Language IV |
Course ID | 06.9-WM-IB-P-42_15gen |
Faculty | Faculty of Mechanical Engineering |
Field of study | Biomedical Engineering |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Engineer's degree |
Beginning semester | winter term 2018/2019 |
Semester | 6 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Laboratory | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Exam |
Główne cele to:
- rozwijanie umiejętności działania na płaszczyźnie komunikacyjnej i interpersonalnej;
- uwrażliwienie na relacje pomiędzy własną kulturą a obcymi kręgami kulturowymi;
- przygotowanie do podejmowania działań zarówno w sytuacjach związanych z ogólnie rozumianym życiem zawodowym jak i w konkretnej specjalności;
- rozwijanie umiejętności kształcenia ustawicznego i samokształcenia.
- uzyskanie znajomości języka obcego na poziomie biegłości B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Znajomość języka obcego na poziomie B1+ według skali ESOKJ.
Zakres tematyczny obejmuje następujące zagadnienia:
- nauka i studia w krajach niemieckojęzycznych (strony internetowe uczelni; korespondencja formalna i nieformalna: notatka, e-mail, życiorys, list motywacyjny)
- planowanie i przebieg kariery zawodowej (informacje o zawodach i związanych z nimi kwalifikacjach, umiejętnościach i cechach osobowości, ogłoszenia dotyczące pracy, możliwości zatrudnienia)
- narzędzia i sprzęt używany w pracy, instrukcje obsługi
- terminologia naukowa
- materiały, ich właściwości i zastosowanie
Struktury gramatyczne nauczane są w połączeniu z funkcjami językowymi w zależności od poziomu grupy, tematyki oraz specyfiki danego języka.
Interakcyjno-sekwencyjna metoda nauczania języka angielskiego lub niemieckiego z podejściem komunikacyjnym
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Podstawą do zaliczenia zajęć ćwiczeniowych jest obecność na wszystkich zajęciach, aktywne uczestnictwo w zajęciach, systematyczne przygotowywanie się do zajęć oraz zaliczenie wszystkich cząstkowych kolokwiów sprawdzających (ustnych i pisemnych) w semestrze.
1. A. Höffgen, Deutsch lernen für den Beruf, Verlag für Deutsch, München 1999
2. A. Köker, Ch. Lemcke, L. Rohrmann, P. Rausch, T. Scherling, R. Sonntag, Berliner Platz 3, Deutsch im Alltag für Erwachsene, Zertifikatsband, Langenscheidt KG, Berlin und München, 2004
3. S. Kaufmann, L. Rohrmann, P. Szablewski-Çavus, Orientierung im Beruf, Klett-Langenscheidt GmbH, München 2013
4. A. Braun, P. Szablewski-Çavus, Orientierung im Beruf Intensivtrainer, Klett-Langenscheidt GmbH, München 2013
1. H. Dreyer, R. Schmitt, Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik, Verlag für Deutsch, München 1995
2. G. Werner, Grammatiktraining Deutsch, Langenscheidt KG, Berlin und München, 2001
3. J. Pheby, W. Scholze, Słownik obrazkowy niemiecko-angielski, Wydawnictwo „Wiedza Powszechna”, Wydawnictwo Philip Wilson, Warszawa 1996
4. Z. Koch, Słownik naukowo-techniczny niemiecko-polski, polsko-niemiecki, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa 1984
5. Zespół autorów: K. Łuniewska, M. Piotrowska, J. Rozwalka, U. Szczepańska, U. Tworek, Z. Wąsik, M. Zagórna, einFach gut. Profil 2. Kommunikation in Technik und Industrie, Wydawnictwo Szkolne PWN, Warszawa 1999
6. M. Gurgul, A. Jarosz, J. Jarosz, A. Pietras-Rajman, Deutsch für Profis, branża ekonomiczna, Wydawnictwo LektorKLett, Poznań 2010
7. Czasopisma niemieckojęzyczne, prospekty, katalogi, także publikowane w Internecie
brak
Modified by mgr Danuta Chlebicz (last modification: 09-05-2018 14:36)