SylabUZ

Generate PDF for this page

Language Communication Workshop in Spanish - course description

General information
Course name Language Communication Workshop in Spanish
Course ID 09.1-WH-FRMP-WJKH-Ć-S14_genGMQFO
Faculty Faculty of Humanities
Field of study Philology / French philology with second roman language
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2018/2019
Course information
Semester 5
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language spanish
Author of syllabus
  • dr Elżbieta Jastrzębska
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Rozwijanie zintegrowanych sprawności językowych na poziomie B2 i B2+. Stymulowanie do twórczej ekspresji ustnej i pisemnej ze szczególnym uwzględnieniem swobodnych spontanicznych interakcji w różnorodnych sytuacjach życia codziennego. Wzbogacanie kompetencji leksykalnej i gramatycznej.

Prerequisites

Poziom znajomości języka hiszpańskiego co najmniej B1+.

Scope

Komunikacja ustna : rozumienie ze słuchu i mówienie (język standardowy i potoczny). Branie udziału w dyskusji, przeprowadzanie wywiadów,  rozumienie dzienników radiowych i telewizyjnych, reportaży, krótkich sekwencji filmowych czy scenek teatralnych. Umiejętność wyrażania własnego zdania i jego obrony, argumentowanie. Interakcje w sytuacjach typowych i problemowych. Wyrażenia idiomatyczne i potoczne.

Komunikacja pisemna: rozumienie tekstu pisanego i pisanie.

Praca z tekstem autentycznym (medialnym, literackim, epistolarnym). Redagowanie tekstów użytkowych oraz korespondencji formalnej i prywatnej (z różnych okazji). Słownictwo w tym zakresie. Elementy kreatywnego pisania (warsztaty poetyckie). Umiejętność przeformułowywania wypowiedzi (parafraza, wyrażenia synonimiczne, idiomy)...

Gramatyka praktyczna; biegłe stosowanie wszystkich czasów i  trybów czasownikowych języka hiszpańskiego. Zaimki osobowe w funkcji dopełnienia dalszego i bliższego. Imiesłowy i imiesłowowe struktury gramatyczne.

Teaching methods

Ćwiczenia rozumienia tekstu (globalnego i szczegółowego), technika ról, ćw. symulacyjne, redagowanie tekstów, twórcze techniki pisania, gry i zabawy komunikacyjne.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie na ocenę na podstawie aktywnej obecności na zajęciach (wykonanie wszystkich zadań lub projektów określonych przez prowadzącego) oraz rezultatów 2-3 sprawdzianów wiedzy i umiejętności. Na ocenę składają się wyniki osiągnięte ze sprawdzianów (50%) oraz kontroli bieżącej (50%).

Recommended reading

  1. Encinar, A., Uso interactivo del vocabulario, Edelsa, Madrid, 2010.
  2. Fernandez Cinto, J., Actos de habla de la lengua española, EDELSA, Madrid, 1991.
  3. Munday,J., Lanzer,H. i  Gordon, A.L., Aktywny słownik języka hiszpańskiego, Oxford University Press// Wyd.polskie Lektor., Warszawa,1995.
  4. Nauta, J.P., Tablas. Aprender español haciendo teatro., Edinumen, Madrid, 2008.

Further reading

  1. Wybrane współczesne dokumenty autentyczne: teksty prasowe, materiały audio-wizualne i internetowe, broszury, afisze i ulotki turystyczne, codzienne dokumenty użytkowe...itp.
  2. Hernandez, H., La pratique du vocabulaire espagnol, Nathan, Paris, 2009.
  3. López Llebot, M., Lopez Llebot, G., Juguemos en clase, Edinumen, Madrid, 2000.
  4. Luque Durán, J. D. i Luque Nadal, L., Nuevas narraciones españolas, SGEL, Madrid 2001.
  5. Marzoch, M. Pisanie po hiszpańsku to proste, Wyd. Eremis, Warszawa 2009.

Notes


Modified by dr Witold Kowalski (last modification: 12-05-2019 13:57)