SylabUZ

Generate PDF for this page

Human Resources Management - course description

General information
Course name Human Resources Management
Course ID 14.9-WP-PSD- KZL
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Social work
Education profile practical
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2018/2019
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Daria Zielińska-Pękał
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Credit with grade
Class 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Pogłębienie wiedzy o rodzajach więzi społecznych i rządzących nimi regułach (ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności analitycznych i opisowych). Ćwiczenie umiejętności rozróżniania i identyfikowania zasobów tkwiących w różnorodnych środowiskach rodzinnych i wychowawczych. Ćwiczenie podstawowych umiejętności kierowania małymi grupami i jednostkami (podejmowanie decyzji, motywowanie, rozwiązywanie konfliktów, ustalanie ról grupowych itd.).

Prerequisites

Superwizja, umiejętności interpersonalne.

Scope

Wykłady

Teoria zasobów w aspekcie podejścia skoncentrowanego na rozwiązaniach. Kategorie definiowania zasobów. Techniki identyfikowania zasobów (m.in koło zasobów). Kierowanie i przewodzenie grupą oraz jednostkami (style kierowania). Proces podejmowania decyzji (modele podejmowania decyzji, rodzaje decyzji, techniki i narzędzia podejmowania decyzji. Rozwiązywanie konfliktów (istota konfliktu; kierowanie konfliktem). Motywowanie ludzi do działania (modele motywacji, teorie motywacji, narzędzia motywacji), Identyfikacja ról zespołowych.

Ćwiczenia

Praca na zasobach klienta. Ćwiczenie umiejętności identyfikowania i opisywania zasobów klienta pomocy społecznej oraz grup. Istota kierowania zasobami (sposoby definiowania); umiejętność podejmowania decyzji; umiejętności komunikacyjne; role grupowe; rozwiązywanie konfliktów grupowych, ćwiczenie umiejętności motywowania zespołów do pracy.

Teaching methods

Wykłady – wykład konwencjonalny, wykład konwersatoryjny.

Ćwiczenia – metoda projektu, gry dydaktyczne (symulacyjne, decyzyjne), praca w grupach, dyskusja, burza mózgów.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykłady

Test (ocena dostateczna – 50-60% prawidłowych odpowiedzi; ocena dobra 70-80%; ocena bardzo dobra 90-100%).

Ćwiczenia

Projekt do opracowania przez studentów - Identyfikacja zasobów środowiskowych lub jednostkowych i projektowanie pracy (ocena dostateczna – słabe powiązanie z treściami wykładowymi, częściowa orientacja w problematyce, odtwórcze pomysły rozwiązań; odtwórcza prezentacja treści, ocena dobra – umiejętność połączenia opracowania z treściami wykładowymi, mało elementów twórczych w proponowanych propozycjach rozwiązań; ocena bardzo dobra – umiejętność płynnego łączenia prezentowanych treści z problematyką wykładów, konstruktywne i autorskie pomysły rozwiązań).

Ocena końcowa

Oceną końcową będzie średnią arytmetyczną obu form.

Recommended reading

1. Listwan T, Sułkowski Ł, Metody i techniki zarządzania zasobami ludzkimi, 2016

2. Tomczak M, Krawczyk-Bryłka B, Zarządzanie zasobami ludzkimi. Wybrane aspekty, 2017

3. Wyrzykowska B., Karbowiak K., Kierowanie zasobami ludzkimi w organizacji.

4. Piotrkowski K., Światkowski M., Kierowanie zespołami ludzi.       

Każdorazowo ustalana przez prowadzącego.

Further reading

1. P.Jong, I Kim Berg, Rozmowy o rozwiązaniach. Podręcznik.

2. Ratner Ch, George E, Iveson Ch, Terapia krótkoterminowa skoncentrowana na rozwiązaniu. 100 najważniejszych tez, założeń i technik, 2017

Każdorazowo ustalana przez prowadzącego.

Notes


Modified by dr Marcin Szumigraj (last modification: 08-05-2018 12:00)