SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język obcy nowożytny: hiszpański II |
Kod przedmiotu | 09.5-WH-FRMP-JON-H2-Ć-S14_genQ9MHW |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Filologia / Język francuski w komunikacji zawodowej, z drugim językiem romańskim |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | hiszpański |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Uzyskanie znajomości języka hiszpańskiego na poziomie biegłości językowej A2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
Uzyskanie zaliczenia z języka hiszpańskiego z oceną pozytywną w semestrze I, a tym samym osiągnięcie poziomu biegłości językowej A1 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
1. Rozwijanie produktywnych i receptywnych sprawności językowych: mówienia, rozumienia ze słuchu, czytania i pisania w zakresie tematyki życia codziennego (zakupy, turystyka, spędzanie wakacji i czasu wolnego, zwyczaje świąteczne, zdrowy tryb życia, sport) i relacji interpersonalnych na poziomie A2.
2. Elementy języka (wyrazy, zwroty, struktury idiomatyczne) niezbędne dla zrozumienia ogólnego i szczegółowego sensu tekstu i realizacji sprawności produktywnych: mówienia i pisania (np. zwroty służące do zapytania o cenę; struktury służące do wyrażenia potrzeby i konieczności: tener que, necesitar; zwroty wyrażające zalecenie, rozkaz lub radę: hay que; es necesario/ bueno/importante que...).
3. Integracja sprawności rozumienia ze słuchu z innymi sprawnościami: mówieniem, czytaniem i pisaniem w akcie komunikacyjnym.
4. Prezentacja, utrwalenie i stosowanie najważniejszych zagadnień gramatycznych (np. struktura: ir + a + infinitivo; zaimki dopełnienia bliższego i dalszego w 3 os.: lo, la, los, las; le, les oraz ich miejsce w zdaniu; czas przeszły złożony dokonany: preterito perfecto; czas teraźniejszy trybu rozkazującego: imperativo presente czasowników regularnych i nieregularnych).
5. Wiedza o specyfice kulturowej Hiszpanii i krajów hiszpańskiego obszaru językowego.
Praca z podręcznikiem i dokumentem autentycznym (wybrane teksty mediatyczne i literackie oraz teksty użytkowe życia codziennego) ; ćwiczenia rozumienia tekstu pisanego i rozumienia ze słuchu, dyskusja, dialog, symulacja, odgrywanie ról, rundka, praca w parach i grupach.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie na ocenę na podstawie kontroli bieżącej (zadania ustne i pisemne) oraz kontroli okresowej – pisemnej (sprawdziany cząstkowe). Warunkiem zaliczenia ćwiczeń jest aktywne uczestnictwo w zajęciach, wykonanie wszystkich zadań lub projektów określonych przez prowadzącego, pozytywne oceny z obowiązkowych sprawdzianów wiedzy i umiejętności językowych. Na semestralną ocenę końcową składają się wyniki osiągnięte ze sprawdzianów (60%) oraz kontroli bieżącej na zajęciach (40%).
Zmodyfikowane przez dr Witold Kowalski (ostatnia modyfikacja: 20-04-2018 16:12)