SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Workshop Methods - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Workshop Methods
Kod przedmiotu 14.2-WP-SOCDA-TR
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Sociology
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • dr Dorota Bazuń
  • dr Anna Mielczarek-Żejmo
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Konwersatorium 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

The aim is to prepare students to make use of workshop forms of work within organized trainings, meetings, seminars.

Wymagania wstępne

-

Zakres tematyczny

  1. Introduction to workshop's working methods.
  2. Advantages and disadvantages of this type of work.
  3. Workshop method in the development of interpersonal skills.
  4. Main phases in group work.
  5. Issues arising while working with a workshop method.
  6. Workshop techniques.
  7. Designing workshop.

 

Metody kształcenia

Work with literature, group work, discussion, workshop method.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

 

FORM OF ASSESSMENT OF CLASSES

REMARKS

Grade

Yes

Preparation of a project of classes/training using workshop methods.

The project is an outline that contains a defined topic, purpose of the training. Appropriately chosen workshop techniques. The project can be developed individually or in small teams.

Group work

Cooperation while doing tasks both in the classroom and outside.

Criteria for grade assessment  for classes.

Grade of the classes will be the average of the training project grade (50%) and outcomes of the group tasks (50%).

 

The final grade is the grade of the classes

Literatura podstawowa

Lucas R. Training Workshop Essentials: Designing, Developing, and Delivering Learning Events that Get Results 1st Edition.

Chambers R. (2002), Participatory Workshops: A Sourcebook of 21 Sets of Ideas and Activities.

McCain D. Facilitation Basics 2nd Edition

Newstrom J. W., Scannell E. E. (1997), The Big Book of Team Building Games: Trust-Building Activities, Team Spirit Exercises, and Other Fun Things to Do.

Sherrod L. R.,‎ Torney-Purta J.,‎ Flanagan C. A. (2010), Handbook of Research on Civic Engagement in Youth.

Devlin K. (2017), Facilitation Skills Training (Atd Workshop).

Literatura uzupełniająca

West E. (1999), The Big Book of Icebreakers: Quick, Fun Activities for Energizing Meetings and Workshops.

West E. (1999), The Big Book of Icebreakers: Quick, Fun Activities for Energizing Meetings and Workshops.

Tamblyn D., Weiss S. (2000), The Big Book of Humorous Training Games (Big Book of Business Games Series) Paperback – June 27.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Dorota Bazuń (ostatnia modyfikacja: 02-05-2018 13:08)