SylabUZ
Course name | Educational Psychology |
Course ID | 05.1-WP-EEiTP-PW |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Primary education and pedagogical therapy |
Education profile | academic |
Level of studies | Postgraduate studies |
Beginning semester | winter term 2018/2019 |
Head faculty | Faculty of Social Sciences |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | - | - | 10 (including as e-learning) |
0,67 (including as e-learning) |
Credit with grade |
Głównym celem jest przygotowanie studentów do umiejętnego sterowanie procesami społecznymi wpływającymi na zachowanie uczniów w czasie pobytu w szkole oraz internalizacje norm i zasad. Ponadto zakłada się wykształcenie umiejętności rozpoznawania zachodzących procesów społecznych, które mają wpływ na optymalizacje sytuacji uczenia się: proces grupowy, przywództwo, przemoc, cyberbulling.
Wiedza z podstaw psychologii rozwoju i psychologii społecznej
Podstawowe zagadnienia wychowania: rozwój poznawczym, rozwój społeczny i jego etapy, grupa, procesy takie jak: konformizm, ingracjacja oraz ich konsekwencje dla wychowania.
Kształtowanie i zmiana postaw.
Potrzeby uczniów i sposoby ich realizacji a proces nauczania
Określanie najbliższej strefy rozwoju oraz skutecznych narzędzi i metod nauczania
Rola diagnozy i ewaluacji w procesie nauczania
rola autorytetu w procesie wychowania
Metody wychowawcze -rola kary, nagrody i modelowania w procesie wychowawczym.
Sytuacje problemowe w sytuacji edukacyjnej – analiza wybranych problemów wychowawczych takich jak np. przemoc, brak motywacji do nauki, zachowania buntownicze.
Wykład, wykład konwersatoryjny, ćwiczenia własne, key study, prace pisemne, dyskusja problemowa, metoda sytuacyjna, praca w grupach
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykłady z przedmiotu kończą się zaliczeniem z ocena. Metody weryfikacji – praca pisemna, dyskusja, prezentacja multimedialna/ poster/portfolio.
Ocena końcowa jest oceną z wykładów
Aronson E. Człowiek – istota społeczna. Warszawa, PWN, 2002.
Wojciszke B. Człowiek wśród ludzi. Zarys psychologii społecznej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, 2002.
Przetacznik –Gierowska M., Włodarski Psychologia Wychowawcza, Warszawa, PWN, 2002
Strelau J. Psychologia podręcznik akademicki –Psychologia wychowawcza t.3 PWN Warszawa,2000, s. 821-844
Każdorazowo ustalana przez prowadzącego.
Cialdini R. (1996). Wywieranie wpływu na ludzi. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Meyers D. G. (2003). Psychologia społeczna. Poznań : Zysk i spółka
Moir A., Jessel D. (1994). Płeć mózgu. Warszawa: PIW.
Oppermann K., Weber E. (2000). Język kobiet, język mężczyzn. Jak porozumiewać się w miejscu pracy. Gdańsk: GWP.
Pozostała literatura ustalana każdorazowo przez prowadzącego
Modified by dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ (last modification: 23-05-2018 10:39)