SylabUZ

Generate PDF for this page

Educational Psychology - course description

General information
Course name Educational Psychology
Course ID 05.1-WP-EEiTP-PW
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Primary education and pedagogical therapy
Education profile academic
Level of studies Postgraduate studies
Beginning semester winter term 2018/2019
Head faculty Faculty of Social Sciences
Course information
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Marzanna Farnicka
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture - - 10
(including as e-learning)
0,67
(including as e-learning)
Credit with grade

Aim of the course

Głównym celem jest przygotowanie studentów do umiejętnego sterowanie procesami społecznymi wpływającymi na zachowanie uczniów w czasie pobytu w szkole oraz internalizacje norm i zasad.  Ponadto zakłada się wykształcenie umiejętności rozpoznawania zachodzących procesów społecznych, które mają wpływ na optymalizacje sytuacji uczenia się: proces grupowy, przywództwo, przemoc, cyberbulling.

Prerequisites

Wiedza z podstaw psychologii rozwoju i psychologii społecznej

Scope

Podstawowe zagadnienia wychowania: rozwój poznawczym, rozwój społeczny i jego etapy, grupa, procesy takie jak: konformizm, ingracjacja oraz ich konsekwencje dla wychowania.

Kształtowanie i zmiana postaw.

Potrzeby uczniów i sposoby ich realizacji a proces nauczania

Określanie najbliższej strefy rozwoju oraz skutecznych narzędzi i metod nauczania

Rola diagnozy i ewaluacji w procesie nauczania

rola autorytetu w procesie wychowania

Metody wychowawcze -rola kary, nagrody i modelowania w procesie wychowawczym.

Sytuacje problemowe w sytuacji edukacyjnej – analiza wybranych problemów wychowawczych takich jak np. przemoc, brak motywacji do nauki, zachowania buntownicze.

Teaching methods

Wykład, wykład konwersatoryjny, ćwiczenia własne, key study, prace pisemne, dyskusja problemowa, metoda sytuacyjna, praca w grupach

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykłady z przedmiotu kończą się zaliczeniem z ocena. Metody weryfikacji – praca pisemna, dyskusja, prezentacja multimedialna/ poster/portfolio.

Ocena końcowa jest oceną z wykładów

Recommended reading

Aronson E. Człowiek – istota społeczna. Warszawa, PWN, 2002.

Wojciszke B. Człowiek wśród ludzi. Zarys psychologii społecznej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, 2002.

Przetacznik –Gierowska M., Włodarski Psychologia Wychowawcza, Warszawa, PWN, 2002

Strelau J. Psychologia podręcznik akademicki –Psychologia wychowawcza t.3 PWN Warszawa,2000, s. 821-844

Każdorazowo ustalana przez prowadzącego.

Further reading

Cialdini R. (1996). Wywieranie wpływu na ludzi. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

Meyers D. G. (2003). Psychologia społeczna. Poznań : Zysk i spółka

Moir A., Jessel D. (1994). Płeć mózgu. Warszawa: PIW.

Oppermann K., Weber E. (2000). Język kobiet, język mężczyzn. Jak porozumiewać się w miejscu pracy. Gdańsk: GWP.

Pozostała literatura ustalana każdorazowo przez prowadzącego

Notes


Modified by dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ (last modification: 23-05-2018 10:39)