SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Handel i usługi internetowe |
Kod przedmiotu | TI11.3-WE-PD-HiUI |
Wydział | Wydział Informatyki, Elektrotechniki i Automatyki |
Kierunek | Technologie informatyczne |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | - | - | 7 (w tym jako e-learning) |
0,47 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Laboratorium | - | - | 14 (w tym jako e-learning) |
0,93 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie słuchaczy ze sposobami szybkiego rozpoczęcia sprzedaży internetowej i zdalnych rozliczeń finansowych.
Sieci komputerowe i komunikacja internetowa, Elementy programowania
Przegląd systemów aukcyjnych, sklepów internetowych (goShop, iStore, goStore itp.) i darmowych aplikacji umożliwiających rozpoczęcie handlu poprzez internet (Magento, osCommerce, openChart, Spree Commerce, PrestaShop, VirtueMart, Ubercart, Zeuscart, Afcommerce, Zen Cart, SimpleCart js, Tomato Cart, CubeCart, RokQuickCart, StoreSprite). Porównanie funkcjonalności i kosztów eksploatacji. Techniki płatności elektronicznych – usługi banków i dedykowane usługi zdalne (PayU, PayPal itp).
Wykład - wykład konwencjonalny z wykorzystaniem projektora.
Laboratorium - zajęcia praktyczne w laboratorium komputerowym.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykład – sprawdzian w formie pisemnej lub ustnej, realizowany na koniec semestru.
Laboratorium – ocena końcowa stanowi sumę ważoną ocen uzyskanych za realizację poszczególnych elementów kursu szkoleniowego.
Ocena końcowa = 50 % oceny zaliczenia z formy zajęć wykład + 50 % oceny zaliczenia z formy zajęć laboratorium.
Kyciak, W., Jak założyć skuteczny i dochodowy sklep internetowy. Wydanie II, Helion, 2012.
Zastrożna, M., Google Analytics dla marketingowców, Helion, 2013.
Cichoń, M. i inni, Biblia e-biznesu, Helion, 2013.
Ries, E., Metoda Lean Startup. Wykorzystaj innowacyjne narzędzia i stwórz firmę, która zdobędzie rynek, Helion, 2012.
Zmodyfikowane przez dr inż. Anna Pławiak-Mowna, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 27-05-2018 09:32)