SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Handel i usługi internetowe - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Handel i usługi internetowe
Kod przedmiotu TI11.3-WE-PD-HiUI
Wydział Wydział Informatyki, Elektrotechniki i Automatyki
Kierunek Technologie informatyczne
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów podyplomowe
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład - - 7
(w tym jako e-learning)
0,47
(w tym jako e-learning)
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - - 14
(w tym jako e-learning)
0,93
(w tym jako e-learning)
Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie słuchaczy ze sposobami szybkiego rozpoczęcia sprzedaży internetowej i zdalnych rozliczeń finansowych.

Wymagania wstępne

Sieci komputerowe i komunikacja internetowa, Elementy programowania

Zakres tematyczny

Przegląd systemów aukcyjnych, sklepów internetowych (goShop, iStore, goStore itp.) i darmowych aplikacji umożliwiających rozpoczęcie handlu poprzez internet (Magento, osCommerce, openChart, Spree Commerce, PrestaShop, VirtueMart, Ubercart, Zeuscart, Afcommerce, Zen Cart, SimpleCart js, Tomato Cart, CubeCart, RokQuickCart, StoreSprite). Porównanie funkcjonalności i kosztów eksploatacji. Techniki płatności elektronicznych – usługi banków i dedykowane usługi zdalne (PayU, PayPal itp).

Metody kształcenia

Wykład - wykład konwencjonalny z wykorzystaniem projektora.

Laboratorium - zajęcia praktyczne w laboratorium komputerowym.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Wykład – sprawdzian w formie pisemnej lub ustnej, realizowany na koniec semestru.

Laboratorium – ocena końcowa stanowi sumę ważoną ocen uzyskanych za realizację poszczególnych elementów kursu szkoleniowego.

Ocena końcowa = 50 % oceny zaliczenia z formy zajęć wykład + 50 % oceny zaliczenia z formy zajęć laboratorium.

Literatura podstawowa

  1. Kyciak, W., Jak założyć skuteczny i dochodowy sklep internetowy. Wydanie II, Helion, 2012.

  2. Zastrożna, M., Google Analytics dla marketingowców, Helion, 2013.

Literatura uzupełniająca

  1. Cichoń, M. i inni, Biblia e-biznesu, Helion, 2013.

  1. Ries, E., Metoda Lean Startup. Wykorzystaj innowacyjne narzędzia i stwórz firmę, która zdobędzie rynek, Helion, 2012.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr inż. Anna Pławiak-Mowna, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 27-05-2018 09:32)