SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Coaching w sporcie - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Coaching w sporcie
Kod przedmiotu 16.1-WL-ŻiDwS-CwS
Wydział Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu
Kierunek Żywienie i dietetyka w sporcie
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów podyplomowe
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Seminarium - - 20
(w tym jako e-learning)
1,33
(w tym jako e-learning)
Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest wyposażenie studentów w umiejętności i wiedzę przydatną w kontaktach interpersonalnych. Celem jest także pokazanie różnych podejść, odmian i stylów stosowanych w coachingu. Zaprezentowanie uczestnikom poszczególnych metod, technik i narzędzi stosowanych w coachingu. Dostarczenie umiejętności wykorzystania metod coachingowych w różnych obszarach – w biznesie, pracy zespołowej, życiu osobistym – pozwalających na osiąganie konkretnych rezultatów i rozwój. Pokazanie metod nawiązywania relacji z klientem coachingu, analizy jego potrzeb, zawarcia kontraktu coachingowego i kształtowanie długookresowych więzi.

Wymagania wstępne

Brak

Zakres tematyczny

1.     Wstęp do coachingu

2.     Profil i rozwój profesjonalnego coacha

3.     Narzędzia diagnostyczne w coachingu

4.     Procedury coachingu

5.     Komunikacja i motywacja w coachingu

6.     Wybrane narzędzia coachingowe

7.     Proces współpracy z klientem – sesja coachingowa

8.     Zarządzanie czasem w pracy coacha

9.     Superwizja w coachingu

10.  Podsumowanie przedmiotu, zaliczenie

Metody kształcenia

Metody aktywizujące ze szczególnym uwzględnieniem metody projektu i nauczania problemowego – ćwiczenia grupowe i indywidualne

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Seminarium: ocenie podlega:  test z progami punktowymi – ocena pozytywna powyżej 50% uzyskanych punktów, przeprowadzenie indywidualnej sesji coachingowej. W przypadkach nieobecności, Student powinien uzupełnić braki w terminie uzgodnionym z prowadzącym zajęcia.

Ocena końcowa to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25 stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.

Literatura podstawowa

1.      Sidor-Rządkowska M. (red.): Coaching. Teoria, praktyka, studia przypadków. Warszawa 2009, Wydawnictwo Wolters Kluwer.

2.      Stoltzfus T.: Sztuka zadawania pytań w coachingu. Wrocław 2012, Wydawnictwo Aetos.

3.      Wilczyńska M., Nowak M., Kućka J., Sawicka J., Sztajerwald K.: Moc coachingu. Gliwice 2011, Wydawnictwo Helion.

Literatura uzupełniająca

1.      Adams M.: Myślenie pytaniami. Warszawa 2012, Wydawnictwo Studio Emka.

2.      Bennewicz M.: Coaching Tao. Warszawa 2010, Wydawnictwo G+J.

3.      Bennewicz M.: Coaching i Mentoring w praktyce. Warszawa 2012, Wydawnictwo G+J.

Uwagi

Program opracował: 

dr Przemysław Pieczyński


Zmodyfikowane przez dr Ewa Skorupka (ostatnia modyfikacja: 14-08-2018 09:16)