SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Coaching w sporcie |
Kod przedmiotu | 16.1-WL-ŻiDwS-CwS |
Wydział | Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu |
Kierunek | Żywienie i dietetyka w sporcie |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Seminarium | - | - | 20 (w tym jako e-learning) |
1,33 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest wyposażenie studentów w umiejętności i wiedzę przydatną w kontaktach interpersonalnych. Celem jest także pokazanie różnych podejść, odmian i stylów stosowanych w coachingu. Zaprezentowanie uczestnikom poszczególnych metod, technik i narzędzi stosowanych w coachingu. Dostarczenie umiejętności wykorzystania metod coachingowych w różnych obszarach – w biznesie, pracy zespołowej, życiu osobistym – pozwalających na osiąganie konkretnych rezultatów i rozwój. Pokazanie metod nawiązywania relacji z klientem coachingu, analizy jego potrzeb, zawarcia kontraktu coachingowego i kształtowanie długookresowych więzi.
Brak
1. Wstęp do coachingu
2. Profil i rozwój profesjonalnego coacha
3. Narzędzia diagnostyczne w coachingu
4. Procedury coachingu
5. Komunikacja i motywacja w coachingu
6. Wybrane narzędzia coachingowe
7. Proces współpracy z klientem – sesja coachingowa
8. Zarządzanie czasem w pracy coacha
9. Superwizja w coachingu
10. Podsumowanie przedmiotu, zaliczenie
Metody aktywizujące ze szczególnym uwzględnieniem metody projektu i nauczania problemowego – ćwiczenia grupowe i indywidualne
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Seminarium: ocenie podlega: test z progami punktowymi – ocena pozytywna powyżej 50% uzyskanych punktów, przeprowadzenie indywidualnej sesji coachingowej. W przypadkach nieobecności, Student powinien uzupełnić braki w terminie uzgodnionym z prowadzącym zajęcia.
Ocena końcowa to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25 stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.
1. Sidor-Rządkowska M. (red.): Coaching. Teoria, praktyka, studia przypadków. Warszawa 2009, Wydawnictwo Wolters Kluwer.
2. Stoltzfus T.: Sztuka zadawania pytań w coachingu. Wrocław 2012, Wydawnictwo Aetos.
3. Wilczyńska M., Nowak M., Kućka J., Sawicka J., Sztajerwald K.: Moc coachingu. Gliwice 2011, Wydawnictwo Helion.
1. Adams M.: Myślenie pytaniami. Warszawa 2012, Wydawnictwo Studio Emka.
2. Bennewicz M.: Coaching Tao. Warszawa 2010, Wydawnictwo G+J.
3. Bennewicz M.: Coaching i Mentoring w praktyce. Warszawa 2012, Wydawnictwo G+J.
Program opracował:
dr Przemysław Pieczyński
Zmodyfikowane przez dr Ewa Skorupka (ostatnia modyfikacja: 14-08-2018 09:16)