Przedstawienie studentom znaczenia przedsiębiorczości we współczesnej gospodarce, a w szczególności pojęcia przedsiębiorczości, rodzajów działań przedsiębiorczych, cech przedsiębiorcy, co może motywować do podejmowania inicjatyw gospodarczych.
Wymagania wstępne
Znajomość podstawowych pojęć ekonomicznych, podstawowa wiedza z zakresu organizacji i zarządzania oraz marketingu.
Zakres tematyczny
Podstawowe pojęcia związane z działalnością gospodarczą - przedsiębiorstwo, przedsiębiorczość, przedsiębiorca.
Pojęcie i rola MSP w gospodarce - szanse i bariery rozwoju małych przedsiębiorstw.
Strategia firmy na rynku i biznes plan jako narzędzie jej weryfikacji.
Analiza otoczenia i potencjału przedsiębiorstwa.
Planowanie działalności i rozwoju małej firmy.
Źródła finansowania działalności przedsiębiorstwa. Kredyt, pożyczka, pomoc bezzwrotna, fundusze typu private equity/venture capital oraz Anioły Biznesu
Elementy marketingu w nowopowstałej firmie.
Zarządzanie w małym przedsiębiorstwie.
Znaczenie zasobów ludzkich dla rozwoju przedsiębiorstwa.
Metody kształcenia
metody podające: wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych; wykład problemowy
metody poszukujące: sytuacyjna: analizowanie przez grupy studentów rzeczywistych sytuacji organizacji; ćwiczeniowo-praktyczne: studium przypadków
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Na ocenę końcową składają się:
opracowanie biznes planu dla wybranego przedsiębiorstwa
zdanie przedmiotowego testu końcowego obejmującego treści wykładowe i praktyczne umiejętności
Ocena z przedmiotu jest oceną składającą się w 50% z oceny z testu końcowego i w 50% z oceny z projektu.
Literatura podstawowa
Piecuch T.: Przedsiębiorczość: podstawy teoretyczne, Wyd. C.H. Beck, Warszawa 2010
Szajkowska A.: Zaplanuj swój sukces!: biznesplan na start, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2013
Literatura uzupełniająca
Sojak S. (red. nauk.): Założyć firmę i nie zbankrutować: studia przypadków, Difin, Warszawa 2010
Zachariasz K.: Jak założyć i rozwinąć własną firmę?, Edgard, Warszawa 2013
Wrońska-Bukalska E. (red. nauk.): System finansowy małego i średniego przedsiębiorstwa: obieg informacji, Difin, Warszawa 2015
Uwagi
Zmodyfikowane przez dr inż. Halina Bartkiewicz (ostatnia modyfikacja: 06-01-2019 21:15)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.