SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Podstawy oddziaływań resocjalizacyjnych w działalności sądu i policji |
Kod przedmiotu | 05.6-WP-PEDP-ORSP |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Konwersatorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Przekazanie wiedzy dotyczącej podstaw oddziaływania resocjalizacyjnego sądów i policji. Kształtowanie oczekiwanych postaw w sytuacjach pierwszego kontaktu z osobami wymagającymi oddziaływań prawnych i resocjalizacyjnych.
Zaliczone przedmioty: Podstawy prawne resocjalizacji, Pedagogika resocjalizacyjna.
Wykład:
Struktura i kompetencje sądów w odniesieniu do spraw nieletnich. Profilaktyczna funkcja sądów i policji w zakresie przeciwdziałania patologii dzieci i młodzieży. Funkcje diagnozy resocjalizacyjnej i jej wpływ na orzecznictwo sądów w sprawach nieletnich. Zakres ingerencji sądu i policji w życie rodzinne i osobiste nieletniego. Współpraca sądu i policji ze szkołą i innymi instytucjami o charakterze profilaktyczno-resocjalizacyjnym. Charakterystyka środków wychowawczych i poprawczych stosowanych przez sądy w Polsce i za granicą.
Konwersatorium:
Istota środków oddziaływania wychowawczego i przesłanki ich stosowania. Katalog środków oddziaływania wychowawczego. Skutki prawne zastosowania środków oddziaływania wychowawczego. Dokumentowanie zastosowania środka oddziaływania wychowawczego. Funkcje i zadania komórek organizacyjnych policji powołanych do rozpoznania patologii i spraw nieletnich. Wychowawcza funkcja kary. Wybrane zagadnienia probacji.
Wykład: wykład podający, wykład konwersacyjny
Ćwiczenia: burza mózgów, pogadanka, prezentacja multimedialna, dyskusja, debata
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ćwiczenia:
Aktywna postawa w trakcie ćwiczeń i pozytywna ocena ze sprawdzianu pisemnego
Wykład:
Pozytywna ocena ze sprawdzianu pisemnego
Ocena końcowa:
Ocenę końcową stanowi średnia arytmetyczna ocen z wykładów i ćwiczeń.
Zmodyfikowane przez dr Ernest Magda (ostatnia modyfikacja: 07-11-2019 15:15)