SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Laboratorium działań twórczych III (teatr) - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Laboratorium działań twórczych III (teatr)
Kod przedmiotu 03.3-WP-PEDP-LDTT
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2019/2020
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 6
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Małgorzata Olejarz, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 60 4 36 2,4 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest przygotowanie studenta do pracy warsztatowej w zakresie teatru, wyposażenie go w kompetencje umożliwiające wykorzystanie technik  teatralnych oraz scenicznych środków ekspresji  do realizacji projektów animacyjnych i edukacyjnych.

Wymagania wstępne

Wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne zdobyte w ramach przedmiotów: Podstawy pracy projektowej, Metodyka animacji i edukacji kulturalnej oraz Techniki komunikacji językowej i kultura mowy.

Zakres tematyczny

Zapoznanie się z metodami, technikami i możliwościami pracy warsztatowej w zakresie teatru. Możliwość realizacji projektów animacyjnych i edukacyjnych przy pomocy działań warsztatowych - technik teatralnych i scenicznych środków ekspresji. Działania teatralne jako narzędzie pracy animacyjnej i edukacyjnej. Etyka w pracy z grupą teatralną. Techniki teatralne w praktyce działań warsztatowych. Technika i technologia teatralna. Podstawowe techniki oświetleniowe i techniki dźwiękowe w działaniach teatralnych. Działania w przestrzeni scenicznej –podstawy i techniki ruchu scenicznego. Modele działań teatralnych i performatyki. Przygotowanie działania teatralnego w wybranej technice. Przygotowanie i prezentacja wspólnego działania warsztatowego. Przygotowanie i prezentacja indywidualnych  projektów warsztatowych. Organizacja i promocja działań warsztatowych i prezentacji teatralnej.

Metody kształcenia

Metody ekspresyjne, warsztatowe ćwiczenia teatralne, gry i zabawy parateatralne, drama, rozmowa, dyskusja, praca w grupach, inscenizacja, giełda pomysłów.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zaliczenie laboratorium - warunkiem zaliczenia jest uzyskanie przez studenta pozytywnych ocen z realizacji poszczególnych ćwiczeń/zadań warsztatowych oraz ocena aktywności studenta na zajęciach (Indywidualna karta aktywności studenta). Ocena z laboratorium stanowi średnią arytmetyczną ocen uzyskanych z poszczególnych ćwiczeń/ zadań praktycznych i oceny aktywności studenta na zajęciach.

 

Ocena ostateczna przedmiotu – ocena z laboratorium.

Literatura podstawowa

  1. Adamczyk P., Gra w teatr: jak prowadzić dziecięce i młodzieżowe zespoły teatralne, Kraków  2005.
  2.  Chybicka A., Psychologia twórczości grupowej, Kraków 2006.
  3.  DLA animacja kultury, metody/działania/inspiracje, Warszawa 2005.
  4.  Olinkiewicz E., Repsch E., red., Warsztaty edukacji twórczej, Wrocław 2001.

Literatura uzupełniająca

Uwagi

Zajęcia realizowane w sali teatralnej z oświetleniem scenicznym.


Zmodyfikowane przez dr Małgorzata Olejarz, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 13-11-2019 16:39)