SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Promocja i reklama - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Promocja i reklama
Kod przedmiotu 15.3-WP-PEDP-PriR
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2019/2020
Informacje o przedmiocie
Semestr 6
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Jolanta Kostecka
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Student będzie potrafił przedstawić i zanalizować podstawowe pojęcia z zakresu reklamy i promocji. Student będzie umiał wybrać  właściwą formę reklamy i opracować plan promocji akcji, imprezy czy wydarzenia kulturalnego.

Wymagania wstępne

Podstawy wiedzy o mediach i kulturze popularnej.

Zakres tematyczny

Reklama – podstawowe pojęcia, funkcje i cele. Rodzaje reklamy ze względu na treść i medium. Komercyjna i społeczna reklama w kulturze. Adresat komunikatu reklamowego. Skuteczność i wpływ reklamy. Promocja – definicje, zakres pojęciowy. Promocja i edukacja kulturalna. Działalność samorządów regionalnych i innych podmiotów w sferze promocji kultury.

Metody kształcenia

Metoda projektu, dyskusja, praca w grupach, giełda pomysłów, burza mózgów.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Ćwiczenia

Na ocenę z ćwiczeń składają się wyniki osiągnięte na teście z progami punktowymi (40%) oraz aktywność na zajęciach (20%) ocena prezentacji i wystąpienia (40%).

Ocena końcowa

Oceną końcową jest ocena z ćwiczeń.

Literatura podstawowa

1.        Heat R., Reklama: co wpływa na jej skuteczność, Gdańsk 2006.

2.        Kall J., Reklama, Warszawa 2009.

3.        Leśniewska A., Reklama internetowa, Gliwice 2009.

4.        Levinson J.C., Reklama partyzancka: efektywna strategia dla małej  firmy, Gliwice 2006.

5.        Pawlicz A., Promocja produktu turystycznego: turystyka miejska, Warszawa 2008.

6.        .Przydatek E., Przydatek J., Promocja, Warszawa 2007.

7.        6.Sobocińska M., Zachowania nabywców na rynku dóbr i usług kultury, Warszawa 2013.

8.        7.Tymochowicz P., Biblia skuteczności, Wrocław2007.

9.        8.Wróblewski Ł.,  Strategie marketingowe w instytucjach kultury, Warszawa 2012.

 

Literatura uzupełniająca

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Małgorzata Olejarz, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 13-11-2019 18:22)