SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Społeczne aspekty reklamy - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Społeczne aspekty reklamy
Kod przedmiotu 14.2-WP-SOCD-SAR
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Socjologia
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2019/2020
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Beata Trzop, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie studenta z problematyką reklamy w aspekcie społecznym, rodzajami przekazów reklamowych i modelami ich społecznego odkodowania.

Wymagania wstępne

Brak

Zakres tematyczny

  1. Podstawowe kwestie definicyjne związane z reklamą.
  2. Psychologiczne aspekty reklamy.
  3. Społeczne i ekonomiczne aspekty reklamy.
  4. Rodzaje reklam: związanych z mediami: reklama telewizyjna ,reklama prasowa, reklama radiowa.
  5. Reklama zewnętrzna.
  6. Reklama komercyjna a reklama społeczna.
  7. Odkodowywanie reklamy.
  8. Role społeczne w reklamie.

Metody kształcenia

Praca z tekstem, praca w grupie, dyskusja grupowa.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Kryterium oceny  pracy pisemnej stanowi zgodność z tematem, poprawna struktura pracy, język, rzetelność, samodzielność wykonania pracy, odpowiedni dobór literatury przedmiotu.

Kryterium oceny prezentacji: prezentacja zawierającą elementy analizy, krytycznego podejścia do problematyki, przykłady.

Ocena końcowa: średnia arytmetyczna z pracy pisemnej i prezentacji.

Literatura podstawowa

  1. Doliński A., Psychologiczne mechanizmy reklamy, Wydawnictwo GWE, Sopot 2003.
  2. Kall J., Reklama, Wydawnictwo PWE, Warszawa 2010.
  3. Maison D., Noga – Bogomilski A. (red.), Badania marketingowe. Od teorii do praktyki, Wydawnictwo GWE, Gdańsk 2007.
  4. Wiedza o reklamie: od pomysłu do efektu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.

Literatura uzupełniająca

  1. Bogunia-Borowska M., Znaczenie przekazów reklamowych w procesie kodyfikacji społecznej w społeczeństwie konsumpcyjnym, Kultura Popularna 0,2004.
  2. Doliński D., Psychologia reklamy, Wrocław 1999.
  3. Grębowiec J. Pragmatyka reklamy, Kraków 2017.
  4. Toscani O., Reklama – uśmiechnięte ścierwo, Warszawa 2009.
  5. Trzop B., Typy kultury popularnej na łamach czasopism kobiecych , Zielona Góra 2005.
  6. Kozłowska A., Reklama. Socjotechnika oddziaływania, Wydawnictwo SGH, Warszawa 2006.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. Beata Trzop, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 18-04-2019 11:42)