Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami z zakresu zarządzania i kierowania zespołem pracowniczym oraz rozwijanie umiejętności planowania i pozyskiwania pracowników.
Wymagania wstępne
Podstawy organizacji pracy i zarządzania
Zakres tematyczny
Wybrane terminy z zakresu organizacji i zarządzania (przedmiotowe pojęcia, modele, strategie). Funkcje, zasady i ogólne metody organizacji i zarządzania. Techniki zarządzania i style kierowania. Zarządzanie strategiczne, formułowanie strategii zasobów ludzkich. Planowanie zasobów ludzkich, sposoby pozyskiwania pracowników i potrzeba ich motywacji. Proces komunikowania się w organizacji. Ocena, przemieszczanie, awansowanie i odejścia pracowników. Wartościowanie pracy. Zmiana i rozwój w karierze zawodowej.
Metody kształcenia
Metody podające (wykład, pogadanka), metoda problemowa i różne odmiany dyskusji.
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Zaliczenie na ocenę: wykład zaliczany jest w formie pisemnego sprawdzianu wiadomości (kolokwium).
Literatura podstawowa
Adamiec M., Kozusznik B., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Aktor - kreator - inspitrator, Katowice 2000.
Armstrong M., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Kraków 2007.
Chruden H.J., Sherman A.W., Managing Human Resources, Palo Alto 1984.
Janowska Z., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Warszawa 2002.
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.