SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Praktyka arteterapeutyczna ciągła I - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Praktyka arteterapeutyczna ciągła I
Kod przedmiotu 05.9-WP-ARTEP-PAŚC1
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Arteterapia
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2019/2020
Informacje o przedmiocie
Semestr 5
Liczba punktów ECTS do zdobycia 4
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Dorota Niewiedział
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Praktyka 100 6,67 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

1.Poznanie organizacji pracy różnych instytucji, placówek, stowarzyszeń, fundacji. zajmujących się opieką, wspieraniem czy leczeniem osób z problemami, w ich kontekstach środowiskowych.

2.Nabycie umiejętności planowania, prowadzenia i dokumentowania zajęć.

3.Nabycie umiejętności prowadzenia obserwacji zajęć i jej dokumentowania.

4.Nabycie umiejętności analizy pracy osób zatrudnionych w placówkach, instytucjach, stowarzyszeniach i fundacjach podczas wspólnego omawiania praktyk przez opiekunów praktyk i studentów.

5.Nabycie umiejętności analizowania i wstępnego zaprojektowania działań w przyszłej własnej pracy arteterapeutycznej w odniesieniu do zaobserwowanych problemów indywidualnych osób potrzebujących wsparcia, terapii,opieki.

 

Wymagania wstępne

Wiedza z zakresu przedmiotów zaliczonych w semestrze 1,2,3,4 na studiach Arteterapia

Zakres tematyczny

Podczas praktyki arteterapeutycznej ciągłej w semestrze 5 zakłada się u studentów arteterapii poznanie struktury, zadań, misji placówki prowadzącej praktykę;, planowanie, organizowanie własnej pracy w instytucji, w której odbywa się praktyka. W szczególności zakłada się poznanie realizowanych przez instytucję/placówkę zadań wspierających, terapeutyczno- rehabilitacyjnych i edukacyjnych, przy pomocy różnych adekwatnych do zdiagnozowanych dysfunkcji metod terapeutycznych. Student odbywający praktykę powinien poznać organizację pracy; pracowników; uczestników procesów terapeutycznych oraz sposób prowadzonej dokumentacji. Student będzie hospitował i dokumentował zajęcia prowadzone przez terapeutów.

Oprócz obserwacji i analizy działań zawodowych, pracowników kierujących praktyką, student powinien dokonać wstępnej indywidualnej analizy przypadku (casy study) wraz zaplanowaniem projektu działań arteterapetycznych, adekwatnych do problemu klienta/ uczestnika. W projekcie zostaną opisane i zaopiniowane przez studenta wraz z opiekunem praktyki, metody pracy arteterapeutycznej najbardziej użyteczne dla poprawy zdrowia/sytuacji osób doświadczających różnych problemów.

Metody kształcenia

Obserwacja, metoda praktycznego działania, projektowanie, analiza materiałów metodycznych, dokumentów, aktywne metody ewaluacji zajęć terapeutycznych

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Literatura podstawowa

1.Gładyszewska-Cylulko J., Arteterapia w pracy pedagoga. Teoretyczne i praktyczne podstawy terapii przez sztukę, Wydawnictwo Impuls, Kraków 2011.

2.Buchalter S.I., Terapia sztuką, Zysk i S-ka, Poznań 2006.

3.Arciszewska-Binnebesel A., 2003: Arteterapia. Szczęśliwy świat tworzenia, Wyd. Bea, Toruń.

Literatura uzupełniająca

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Jarosław Wagner (ostatnia modyfikacja: 30-04-2019 22:44)