SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Ćwiczenia specjalizacyjne - językoznawstwo |
Kod przedmiotu | 09.0-WH-FGP-CSJ |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Filologia germańska |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | niemiecki |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia specjalizacyjne z językoznawstwa mają na celu usystematyzować i ugruntować wiedzę językoznawczą dot. wybranego zagadnienia badawczego, będącego przedmiotem analizy w ramach pracy licencjackiej. W tym sensie ćwiczenia specializacyjne stanowią uzupełnienie seminarium licencjackiego. Obok doskonalenia aparatu teoretyczno-pojęciowego zajęcia mają przyczynić się do rozbudowania warsztatu pracy Studenta i utrwalenia praktycznych umiejętności niezbędnych przy opisie zjawisk językowych. Wymiernym efektem zajęć ma być uzyskanie odpowiedzi na pytania: Jak analizować język? Jakimi metodami? Jak formułować wnioski i stawiać tezy? etc.
Oczekuje się, że studenci posiadają podstawową wiedzę z zakresu językoznawstwa.
Zakres tematyczny będzie obejmował wyselekcjonowane teorie językoznawcze istotne do przeprowadzenia badań naukowych w obszarze wybranej dziedziny/tematu pracy licencjackiej oraz szereg przykładowych analiz zjawisk językowych związanych z tematyką pracy.
Wykład konwersatoryjny wraz z metodami heurystycznymi, opis wyjaśniający i systematyzujący, dyskusja panelowa etc.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Uzyskanie zaliczenia z przedmiotu jest możliwe po spełnieniu następującyh warunków i wykonaniu nastepujących zadań:
1) opis wybranego zagadnienia, uwzględniającego stan badań i metody badawcze w formie krótkiego tekstu naukowego,
2) pytania kontrolne diagnozujące stopień opanowania omawianych zagadnień,
3) systematyczny i aktywny udział w zajęciach.
brak
Zmodyfikowane przez prof. dr hab. Elizaveta Kotorova (ostatnia modyfikacja: 26-05-2019 16:30)