SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Podstawy edukacji muzycznej - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Podstawy edukacji muzycznej
Kod przedmiotu 05.1-WP-PPWM-PEM
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów jednolite magisterskie
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2019/2020
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Lidia Kataryńczuk-Mania, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Konwersatorium 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest zapoznanie Studentów z podstawami pracy w zakresie edukacji muzycznej. 

Wymagania wstępne

Brak wymagań wstępnych. 

Zakres tematyczny

1. Przedstawienie wybranych, współczesnych koncepcji i modeli edukacji muzycznej w Polsce i na świecie

2. Projektowanie przekazu muzycznego dostosowanego do okoliczności;

3. Prezentowanie prostych melodii  na wybranym instrumencie lub za pomocą głosu.

Metody kształcenia

Metody aktywizujące

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Warunkiem zaliczenia jest przygotowanie i zaprezentowanie wybranego utworu muzycznego.

Literatura podstawowa

  1. Kataryńczuk-Mania L., Logorytmika i jej walory profilaktyczne, [w:] Wielowymiarowość przestrzeni profilaktyki logopedycznej, red. E. M. Skorek, Zielona Góra, 2017.
  2. Kataryńczuk_Mania L., Muzyka i ruch w procesie wspierania rozwoju dziecka, [w:] Psychomotoryka 3. Ruch pełen znaczeń, red. J. Kruk-Lasocka i in., Wrocław 2016
  3. Kilińska-Ewertowska E., Logorytmika, Lublin 1980.
  4. Kloppel R., Vliex S., Rytmika w wychowaniu u terapii, Warszawa 1995.
  5. Sachajska E., Uczymy poprawnej wymowy, Warszawa 1987.
  6. Surowaniec J., Podręczny słownik logopedyczny, Kraków 1993.
  7. Walencik-Topiłko A., Rytm muzyczny i logorytmika w terapii logopedycznej dotyczącej dyslalii, [w:] Logopedia jako nauka interdyscyplinarna – teoretyczna i stosowana, red. I. Nowakowska-Kempna, Katowice 1998.

Literatura uzupełniająca

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Iwona Kopaczyńska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 25-02-2020 20:56)