SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Metodyka edukacji zdrowotnej - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Metodyka edukacji zdrowotnej
Kod przedmiotu 05.2-WP-PPiWM-MEZ
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów jednolite magisterskie
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2019/2020
Informacje o przedmiocie
Semestr 6
Liczba punktów ECTS do zdobycia 4
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Iwona Kopaczyńska, prof. UZ
  • dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ
  • dr hab. Mirosława Nyczaj-Drąg, prof. UZ
  • dr Klaudia Kasowska
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Konwersatorium 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie studentów z podstawowymi wiadomościami z zakresu metodyki edukacji zdrowotnej; kształcenie umiejętności wdrażania wiedzy do praktyki edukacyjnej;kształcenie umiejętności zastosowania zdobytej wiedzy do projektowania własnego programu i planu pracy wychowawczo-profilaktycznej z małym dzieckiem.

Wymagania wstępne

Podstawy pedagogiki ogólnej, teoretycznych podstaw wychowania i psychologii rozwojowej.

Zakres tematyczny

Cele edukacji zdrowotnej. Treści kształcenia. Podstawa programowa edukacji zdrowotnej w wychowaniu przedszkolnym i edukacji wczesnoszkolnej. Metody i formy jej realizacji. Środki dydaktyczne. Kształtowanie nawyków i przyzwyczajeń higieniczno-zdrowotnych. Aktywne działanie na rzecz zdrowia własnego i publicznego. Higiena otoczenia, żywienia, psychiczna, pracy i nauki. Choroby zakaźne i społeczne. Kształtowanie postaw prozdrowotnych, zachęcanie do zdrowego stylu życia.

Metody kształcenia

Metody: asymilacji wiedzy, samodzielnego dochodzenia do wiedzy, waloryzacji, praktycznego działania.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zaliczenie z oceną na podstawie: aktywnej obecności i dyskusji studentów, kolokwium, prac w grupach oraz projektu. Ocena końcowa: średnia arytmetyczna pozytywnie zaliczonych zadań, prac, projektu i kolokwium.

Literatura podstawowa

1. Wojnarowska B. Edukacja zdrowotna. Podręcznik akademicki Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2012

2. K.Dudkiewicz,K.Kamińska „EDUKACJA ZDROWOTNA” Warszawa 2001 .

3. Dworak A., Edukacja zdrowotna w obszarze bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w środowisku szkolnym, Wychowanie Na Co Dzień, nr 6/2009.

Literatura uzupełniająca

Pozycje ustalane na bieżąco przez prowadzącego

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Iwona Kopaczyńska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 26-11-2019 19:08)