SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Metodyka edukacji zdrowotnej |
Kod przedmiotu | 05.2-WP-PPiWM-MEZ |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 6 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów z podstawowymi wiadomościami z zakresu metodyki edukacji zdrowotnej; kształcenie umiejętności wdrażania wiedzy do praktyki edukacyjnej;kształcenie umiejętności zastosowania zdobytej wiedzy do projektowania własnego programu i planu pracy wychowawczo-profilaktycznej z małym dzieckiem.
Podstawy pedagogiki ogólnej, teoretycznych podstaw wychowania i psychologii rozwojowej.
Cele edukacji zdrowotnej. Treści kształcenia. Podstawa programowa edukacji zdrowotnej w wychowaniu przedszkolnym i edukacji wczesnoszkolnej. Metody i formy jej realizacji. Środki dydaktyczne. Kształtowanie nawyków i przyzwyczajeń higieniczno-zdrowotnych. Aktywne działanie na rzecz zdrowia własnego i publicznego. Higiena otoczenia, żywienia, psychiczna, pracy i nauki. Choroby zakaźne i społeczne. Kształtowanie postaw prozdrowotnych, zachęcanie do zdrowego stylu życia.
Metody: asymilacji wiedzy, samodzielnego dochodzenia do wiedzy, waloryzacji, praktycznego działania.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie z oceną na podstawie: aktywnej obecności i dyskusji studentów, kolokwium, prac w grupach oraz projektu. Ocena końcowa: średnia arytmetyczna pozytywnie zaliczonych zadań, prac, projektu i kolokwium.
1. Wojnarowska B. Edukacja zdrowotna. Podręcznik akademicki Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2012
2. K.Dudkiewicz,K.Kamińska „EDUKACJA ZDROWOTNA” Warszawa 2001 .
3. Dworak A., Edukacja zdrowotna w obszarze bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w środowisku szkolnym, Wychowanie Na Co Dzień, nr 6/2009.
Pozycje ustalane na bieżąco przez prowadzącego
Zmodyfikowane przez dr Iwona Kopaczyńska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 26-11-2019 19:08)