SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Seminarium IV |
Kod przedmiotu | 05.0-WP-PPiWM-Sem4 |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 10 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 6 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Seminarium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie |
Zapoznanie ze specyfiką, celami i zasadami analizowania i interpretowania wyników badań własnych. Kształcenie umiejętności pisania pracy naukowej
Podstawy wiedzy z pedagogiki, metodologii badań pedagogicznych i z zakresu studiowanej specjalności. Opracowana cześć teoretyczna i założenia metodologiczne oraz zrealizowanie badań własnych w ramach pracy magisterskiej.
1. Specyfika studiowania , analizowania i interpretacja wyników badań własnych. Zasady i rodzaje poznania naukowego .
2. Badania ilościowe a jakościowe
3. Specyfika, cel podejmowanych badań naukowych.
4. Analiza i interpretacja wyników badan własnych.
5. Formułowanie wniosków na podstawie przeprowadzonych badań własnych,
6. Warsztat pisarski nauczyciela – badacza
Metody: asymilacji wiedzy, samodzielnego dochodzenia do wiedzy, waloryzacji, praktyczne działanie.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Obecność na zajęciach i aktywność studentów. Analiza wyników badań własnych. Interpretacja wyników badań własnych. Sformułowanie postulatów dla praktyki pedagogicznej Sprecyzowanie wniosków do dalszych badań naukowych. Napisanie pracy dyplomowej. Złożenie pracy i pozytywna jej ocena.
Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2000;
Konarzewski K., Jak uprawiać badania o światowe. Metodologia praktyczna, Warszawa 2000;
Duraj-Nowakowa K., Studiowanie literatury przedmiotu, Kraków 2002;
Gnitecki J., Wstęp do metod badań w naukach pedagogicznych, Poznań 1999;
Zaczyński W., Praca badawcza nauczyciela, Warszawa 1977
Zmodyfikowane przez dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 27-11-2019 15:33)