SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Seminarium IV - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Seminarium IV
Kod przedmiotu 05.0-WP-PPiWM-Sem4
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów jednolite magisterskie
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2019/2020
Informacje o przedmiocie
Semestr 10
Liczba punktów ECTS do zdobycia 6
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ
  • dr hab. Lidia Kataryńczuk-Mania, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Seminarium 30 2 18 1,2 Zaliczenie 

Cel przedmiotu

Zapoznanie ze specyfiką, celami i zasadami analizowania i interpretowania wyników badań własnych. Kształcenie umiejętności pisania pracy naukowej 

Wymagania wstępne

Podstawy wiedzy z pedagogiki, metodologii badań pedagogicznych i z zakresu studiowanej specjalności. Opracowana cześć teoretyczna i założenia metodologiczne oraz zrealizowanie badań własnych w ramach pracy magisterskiej. 

Zakres tematyczny

1. Specyfika studiowania , analizowania i interpretacja wyników badań własnych. Zasady i rodzaje poznania naukowego .

2. Badania ilościowe a jakościowe

3. Specyfika, cel podejmowanych badań naukowych.

4. Analiza i interpretacja wyników badan własnych.

5. Formułowanie wniosków na podstawie przeprowadzonych badań własnych,

6. Warsztat pisarski nauczyciela – badacza 

Metody kształcenia

Metody: asymilacji wiedzy, samodzielnego dochodzenia do wiedzy, waloryzacji, praktyczne działanie.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Obecność na zajęciach i aktywność studentów. Analiza wyników badań własnych. Interpretacja wyników badań własnych. Sformułowanie postulatów dla praktyki pedagogicznej Sprecyzowanie wniosków do dalszych badań naukowych. Napisanie pracy dyplomowej. Złożenie pracy i pozytywna jej ocena.

Literatura podstawowa

Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2000;

Konarzewski K., Jak uprawiać badania o światowe. Metodologia praktyczna, Warszawa 2000;

 

Literatura uzupełniająca

Duraj-Nowakowa K., Studiowanie literatury przedmiotu, Kraków 2002;

Gnitecki J., Wstęp do metod badań w naukach pedagogicznych, Poznań 1999;

Zaczyński W., Praca badawcza nauczyciela, Warszawa 1977

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 27-11-2019 15:33)