SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Wprowadzenie do badań medialnych - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Wprowadzenie do badań medialnych
Kod przedmiotu 14.2-WP-SOCP-WBM
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Socjologia
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2020/2021
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Krzysztof Lisowski
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie studenta z wybranymi problemami badań medialnych oraz z metodami i technikami badań mass mediów,

 

Wymagania wstępne

Brak

Zakres tematyczny

Badanie mediów drukowanych – zarys zagadnień.

Badanie mediów elektronicznych - zarys zagadnień.

Badanie treści przekazu masowego: analiza treści.

Badania nad widownią.

Badania nad oglądalnością: telemetria.

Polskie Badania Internetu.

Polski monitoring mediów.

Badania reklamy w mass mediach.

Metody kształcenia

Konwersatorium, praca ze źródłami, praca z danymi zastanymi.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Praca w grupie nad wspólnymi zadaniami zaliczeniowymi o charakterze teoretyczno -empirycznym; indywidualna praca nad referatem. Ocena końcowa z przedmiotu to średnia arytmetyczna z ocen zrealizowanych zadań oraz z referatu.

Literatura podstawowa

Instytut Monitorowania Mediów; https://www.imm.com.pl/raporty/

McQuail D., Teoria komunikowania masowego, Warszawa 2012.

Polskie Badania Internetu; http://pbi.org.pl/

Wimmer R. D., Dominick J. R., Mass media. Metody badań, Kraków 2008.

Literatura uzupełniająca

Lisowska-Magdziarz M., Analiza zawartości mediów: przewodnik dla studentów, Kraków 2004.

Mrozowski M., Media masowe. Władza, rozrywka i biznes, Warszawa 2001.

Szaban D., Trzop B., Inwestycje węglowe na pograniczu polsko-niemieckim w dyskursie medialnym, Wrocław 2019.

Wiedza o reklamie: od pomysłu do efektu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Tomasz Kołodziej (ostatnia modyfikacja: 16-04-2020 09:52)