SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Wprowadzenie do badań medialnych |
Kod przedmiotu | 14.2-WP-SOCP-WBM |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Socjologia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studenta z wybranymi problemami badań medialnych oraz z metodami i technikami badań mass mediów,
Brak
Badanie mediów drukowanych – zarys zagadnień.
Badanie mediów elektronicznych - zarys zagadnień.
Badanie treści przekazu masowego: analiza treści.
Badania nad widownią.
Badania nad oglądalnością: telemetria.
Polskie Badania Internetu.
Polski monitoring mediów.
Badania reklamy w mass mediach.
Konwersatorium, praca ze źródłami, praca z danymi zastanymi.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Praca w grupie nad wspólnymi zadaniami zaliczeniowymi o charakterze teoretyczno -empirycznym; indywidualna praca nad referatem. Ocena końcowa z przedmiotu to średnia arytmetyczna z ocen zrealizowanych zadań oraz z referatu.
Instytut Monitorowania Mediów; https://www.imm.com.pl/raporty/
McQuail D., Teoria komunikowania masowego, Warszawa 2012.
Polskie Badania Internetu; http://pbi.org.pl/
Wimmer R. D., Dominick J. R., Mass media. Metody badań, Kraków 2008.
Lisowska-Magdziarz M., Analiza zawartości mediów: przewodnik dla studentów, Kraków 2004.
Mrozowski M., Media masowe. Władza, rozrywka i biznes, Warszawa 2001.
Szaban D., Trzop B., Inwestycje węglowe na pograniczu polsko-niemieckim w dyskursie medialnym, Wrocław 2019.
Wiedza o reklamie: od pomysłu do efektu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.
Zmodyfikowane przez dr Tomasz Kołodziej (ostatnia modyfikacja: 16-04-2020 09:52)