SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Integracja sensoryczna w pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Integracja sensoryczna w pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną
Kod przedmiotu 05.6-WP-PSSM-ISNI
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika specjalna
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów jednolite magisterskie
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2020/2021
Informacje o przedmiocie
Semestr 8
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Aneta Rudzińska-Rogoża
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Konwersatorium 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie z problematyką procesu integracji sensorycznej. Wskazanie na możliwości wykorzystania działań polisensorycznych w pracy terapeutyczno -wychowawczej.

Wymagania wstępne

Wiedza na temat biomedycznych podstaw rozwoju dziecka, psychologii ogólnej i rozwojowej.

Zakres tematyczny

Konwersatoria

1) Istota integracji sensorycznej. 2) Charakterystyka bazowych systemów sensorycznych. 3) Klasyfikacja zaburzeń integracji sensorycznej. 4) Założenia metody integracji

sensorycznej w odniesieniu do osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz niepełnosprawnością sprzężoną. 5) Programy stymulacji zmysłów dla osób z

niepełno sprawnością intelektualną o raz niepełno sprawnością sprzężoną 6) Projektowanie i realizacja zajęć z zakresu integracji sensorycznej.

Metody kształcenia

Dyskusja, praca w grupach, burza mózgu, ćwiczenia praktyczne.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Ocena z konwersatoriów: kolokwium z treści zajęć, ocena aktywnego udziału w zajęciach, ocena za przygotowanie konspektu.

Ocena końcowa: średnia o cen z konwersatoriów.

Literatura podstawowa

  1. Emmo ns P.G., McKendry Anderson L., Dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej, Warszawa 2007.
  2. Maas V. F., Uczenie się przez zmysły, Warszawa 1998.
  3. Odowska-Szlachcic B., Metoda integracji sensorycznej, Gdańsk 2010.

Literatura uzupełniająca

1. Ayres A.J., Dziecko a integracja sensoryczna, Gdańsk 2015.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Jarosław Wagner (ostatnia modyfikacja: 16-04-2020 09:52)