SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Praca dydaktyczna z uczniami ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się |
Kod przedmiotu | 05.0-WP-SP-KP-PDU |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Kwalifikacje pedagogiczne |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | - | - | 30 (w tym jako e-learning) |
2 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z możliwościami pracy oraz dostosowaniem wymagań szkolnych do potrzeb ucznia
Student powinien posiadać wiedzę z zakresu terapii pedagogicznej oraz metodyki pracy terapeutycznej.
Pojęcie specyficznych trudności w uczeniu się
Symptomy specyficznych trudności w uczeniu się
Prawne uregulowania pomocy uczniom ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
Trudności pojawiające się na poszczególnych przedmiotach szkolnych u dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
Dostosowanie wymagań dydaktycznych do możliwości ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
Modele pracy z uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
dostosowanie metod nauczania oraz środków dydaktycznych do możliwości edukacyjnych dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
Uczeń zdolny w klasie szkolnej.
- wykład, pogadanka, projekt
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
1. Bogdanowicz M., Adryjanek A., (2004), Uczeń z dysleksją w szkole. Poradnik nie tylko dla polonistów, Gdynia
2. Bogdanowicz M., Czabaj R., (2008), Modelowy system profilaktyki i pomocy psychologiczno-pedagogicznej ucznia z dysleksją, Gdańsk
3. Brejnak W., (2003), Dysleksja, Warszawa
4. Budzińska A., Wójcik M. (2010), Zespół Aspergera. Księga pytań i odpowiedzi, Kraków: Wydawnictwo Harmonia
5. Dembo M., H., (1997), Stosowana psychologia wychowawcza, Warszawa
6. Elliott J., Place M., (2000), Dzieci i młodzież w kłopocie, Warszawa
7. Grygier U., Sikorska I., (2008), Mój uczeń pracuje inaczej. Wskazówki metodyczne, Kraków
8. Kowaluk M., (2009), Efektywność terapii pedagogicznej dzieci z trudnościami w uczeniu się, Lublin
9. Niemierko B., (1997), Między oceną szkolną a dydaktyką. Bliżej dydaktyki, Warszawa
10. Olczykowska D., (2002), Wskazówki do pracy z dzieckiem z wadą słuchu w przedszkolu i szkole masowej, Opole
11. Oszwa U., (2008), Zaburzenia rozwoju umiejętności matematycznych. Problem diagnozy i terapii, Kraków
Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 27-04-2020 17:55)