SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Charakterystyka zaburzeń ze spektrum autyzmu - diagnoza różnicowa |
Kod przedmiotu | 05.6-WP-PSSM- CSA |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika specjalna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 7 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Egzamin |
Zapoznanie z podstawami diagnozy różnicowej spektrum autyzmu. Omówienie różnic i podobieństw Zespołu Aspergera i autyzmu.
Podstawy diagnostyki i pedagogiki specjalnej.
Wykłady:
1. Symptomologia, etiologia i diagnoza spektrum autyzmu, w tym Zespołu Aspergera. 2. Kryteria diagnostyczne wg ICD-10 oraz DSM - 5 (ICD-11). 3. Koncepcje i podejścia do ASD na przestrzeni lat. 4. Diagnozowanie zaburzeń ze spektrum autyzmu. 5. Wczesne wykrywanie autyzmu. 6. Autyzm vs inne zaburzenia rozwoju.
Ćwiczenia:
1. Rys historyczny badań nad autyzmem - epidemiologia autyzmu w kraju i za granicą. 2. Typologia osób z autyzmem, charakterystyka Ich funkcjonowania i trudności.
3. Możliwości i ograniczenia w diagnozie - studium przypadku. 4. Metody, narzędzia diagnostyczne. 5. Diagnoza różnicowa.
Wykład konwersatoryjny, pokaz, praca z tekstem, praca w grupach.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykład: egzamin ustny lub pisemny.
Ćwiczenia: projekt, aktywność na zajęciach, obecność.
Ocena końcowa: średnia ocen z wykładu i ćwiczeń.
Zmodyfikowane przez dr hab. Jarosław Bąbka, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 17-04-2020 10:04)