SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Edukacja dla przedsiębiorczości - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Edukacja dla przedsiębiorczości
Kod przedmiotu 05.2-WP-PPiWM-EdP
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów jednolite magisterskie
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2020/2021
Informacje o przedmiocie
Semestr 8
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Iwona Kopaczyńska, prof. UZ
  • dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ
  • dr hab. Mirosława Nyczaj-Drąg, prof. UZ
  • dr Klaudia Kasowska
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Konwersatorium 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie z pojęciami edukacji dla przedsiębiorczości (jak np. pieniądze, dług, wygrana, zarabianie, oszczędzanie, inwestowanie). Poznanie cech przedsiębiorczego

człowieka. Rozwijanie umiejętności projektowania sytuacji i zadań dla uczniów umożliwiających stawanie się przedsiębiorczym człowiekiem. Kształtowanie refleksyjnej

postawy wobec problematyki przedsiębiorczości.

Wymagania wstępne

Wiedza z zakresu dydaktyki, wiedza psychologiczna o dziecku.

Zakres tematyczny

1. Przedsiębiorczość jako postawa, zachowanie i proces. 2. Pieniądze i płacenie. Świadomość ekonomiczna: bank, kredyt, konto, karta płatnicza, waluty, nominały;Oszczędzanie pieniędzy. Skarbonka, kieszonkowe. Sposób myślenia o pieniądzach- dług, wygrana, bogactwo, pieniądze jako narzędzie w rękach człowieka.3. Zarabianie pieniędzy i odpowiedzialność za własną sytuację finansową. Własne pomysły- własna  firma . 4. Dzielenie się pieniędzmi- wartość pomagania innym.5. Gospodarowanie pieniędzmi- pojęcie inwestowania. 6. Cechy przedsiębiorczego człowieka i ich rozwijanie.7 Rozwiązywanie problemów- radzenie sobie ze zmianami i wyzwaniami.8 Komunikowanie się -klarowne wyrażanie własnych potrzeb i oczekiwań, współpraca w grupie.9. Dyscyplina i samokontrola jako ważne cechy przedsiębiorczego człowieka.10. Kreatywność i otwartość w myśleniu.

Metody kształcenia

Praca z tekstem, rozwiązywanie problemów, projekty grupowe

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Warunkiem zaliczenia jest pozytywna ocena z dwóch projektów obejmujących sytuacje i zadania umożliwiające rozwijanie u uczniów przedsiębiorczości.

Literatura podstawowa

1. Z. Stanecka, Basia i pieniądze, Egmont Polskasp.z.o.o. Warszawa 2011 .

2. L.Schneider, Zuzia dostaje kieszonkowe, Media Rodzin, Poznan 2014 .

3. M.Szyszko-Essex, Festyn, Mambuka, Warszawa 2013.

4. M.Szyszko-Essex, Mona planuje ciasteczkowy biznes, Warszawa 2013.

Literatura uzupełniająca

1. MA.Hall, Pieniądze na stół. O finansach na wesoło, Wydawnictwo G+J RBA, Warszawa 2012.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Iwona Kopaczyńska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 20-04-2020 20:39)