SylabUZ

Generate PDF for this page

Creativity Training - course description

General information
Course name Creativity Training
Course ID 14.4-WH-CDFP-TT-S16
Faculty Faculty of Humanities
Field of study coaching and philosophical counseling
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2020/2021
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Anna Mróz
  • dr Urszula Gembara
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest praktyczne zastosowanie wiedzy z zakresu psychologii twórczości i rozwoju osobowego, rozwijanie umiejętności twórczego rozwiązywania problemów, kreatywnego funkcjonowania w codziennych sytuacjach oraz poszukiwania twórczych dróg rozwoju człowieka.

Prerequisites

Podstawowa wiedza z psychologii ogólnej.

Scope

Myślenie twórcze: cechy myślenia twórczego, myślenie dywergencyjne i sposoby jego stymulowania, rozwijanie zdolności tworzenia skojarzeń, analogii i metafor, rozwijanie ciekawości poznawczej.

Twórcze rozwiązywanie problemów: rodzaje problemów i strategie ich rozwiązywania, burza mózgów, rozwiązywanie problemów przez wgląd, rozwiązywanie problemów z operacją kluczową.

Wspieranie twórczego rozwoju osobistego: świadomość procesów autokreacji, twórczość w rozwoju tożsamości człowieka, kreowanie autonarracji jako proces twórczy, rola  emocji i motywacji w procesie twórczym, bariery w twórczości i ich przezwyciężanie, twórczość artystyczna a samorozwój.

Teaching methods

Pogadanka, rozwiązywanie problemów, praca w grupach, burza mózgów, giełda pomysłów, symulacja, inscenizacja.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Aktywne uczestnictwo w zajęciach, przygotowanie i realizacja na zajęciach własnego projektu wspierania rozwoju myślenia i działania twórczego, pisemny raport lub konspekt  z realizacji projektu.

Recommended reading

  1. Edward  Nęcka, Trening twórczości, Sopot 2012.
  2. Edward Nęcka, TRoP: Twórcze Rozwiązywanie Problemów, Kraków 1994.
  3. Małgorzata Opoczyńska, Sama Keena „mityczna podróż do wewnątrz”, w: A. Gałdowa, Współczesne teorie osobowości, Kraków 1995.
  4. Krzysztof J. Szmidt, Trening twórczości w szkole wyższej, Łódź 2005.

 

Further reading

  1. Kazimierz Dąbrowski, Pasja rozwoju, Warszawa 1988.
  2. Edward Nęcka, Proces twórczy i jego ograniczenia, Kraków 1995.
  3. Edward Nęcka, Psychologia twórczości, Gdańsk 2005.
  4. Stanisław Popek Człowiek jako jednostka twórcza, Lublin 2001.

Notes


Modified by dr Dariusz Sagan (last modification: 16-07-2020 03:17)