SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Przedmiot do wyboru B5: Psychologia biznesu |
Kod przedmiotu | 14.4-WH-CDFP-PB |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Coaching i doradztwo filozoficzne |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest przedstawienie studentom podstawowych pojęć związanych z psychologią biznesu i wskazanie możliwości zastosowania zdobytej wiedzy do lepszego zrozumienia działań biznesowych przedsiębiorstwa. Dzięki zajęciom z zakresu psychologii biznesu student będzie mógł zidentyfikować zarówno indywidualne zachowania człowieka jak i społeczne uwarunkowania mające wpływ i przełożenie na działania biznesowe.
Brak
Psychologia biznesu – podstawowe pojęcia i definicje. Psychologiczne czynniki wpływające na zachowania jednostki i grupy. Ocena i interpretacja zachowań w biznesie. Podstawy psychologii reklamy i psychologii ekonomicznej. Procesy decyzyjne i negocjacje w biznesie oraz rozwiązywanie problemów. Narzędzia wpływu wykorzystywane w biznesie.
Prezentacja, dyskusja, praca w grupach, praca z książką
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie z oceną na podstawie ocen cząstkowych uzyskanych w wyniku sprawdzenia poziomu wiedzy teoretycznej studenta w formie kolokwium (z progami punktowymi 61-70% ocena dostateczna, 71%-85% ocena dobra, 86%-100% ocena bardzo dobra) oraz pracy pisemnej.
1. Falkowski A., Tyszka T., Psychologia zachowań konsumenckich, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2009
2. Nęcki, Z., Negocjacje w biznesie, Wydawnictwo: ANTYKWA, Kraków, 2000
3. Ubertowski A., Psychologia biznesu. Wydawnictwo FA-art, Katowice 2011.
1. R. B. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi, Gdańsk 1994.
2. Chmiel N., Psychologia pracy i organizacji, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2002.
3. Tyszka T., Psychologia ekonomiczna, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2004.
Zmodyfikowane przez dr Dariusz Sagan (ostatnia modyfikacja: 15-02-2021 20:19)