SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Przedmiot do wyboru B2: Psychologia rozwoju człowieka |
Kod przedmiotu | 14.4--CiDFP-PPRC |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Coaching i doradztwo filozoficzne |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów ze zjawiskami typowymi dla poznawczego i emocjonalno-społecznego rozwoju człowieka na różnych etapach jego życia.
podstawowa wiedza o procesach psychicznych i nurtach w psychologii
1. Charakterystyka okresów rozwojowych.
2. Tworzenie się więzi między dzieckiem a figurą przywiązania. Style przywiązania.
3. Deprywacja macierzyńska i jej konsekwencje
4. Rozwój społeczno-emocjonalny człowieka w ciągu życia na bazie teorii E. Eriksona
5 .Rozwój myślenia i rozumowania moralnego u dzieci i młodzieży (teorie J. Piageta, L. Kohlberga).
6. Zaburzenia rozwoju u dzieci.
7. Kształtowanie się tożsamości. Statusy tożsamości.
8. Zaburzenia rozwoju w okresie adolescencji.
9. Zadania rozwojowe w dorosłości.
10. Tworzenie więzi emocjonalnych w dorosłości.
11. Uwarunkowania rozwoju. Rozwój a zdrowie psychiczne.
dyskusja, referat, studium przypadku
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Pozytywna ocena z referatu i sprawdzianu.
Ocena końcowa jest średnią z ocen z referatu i sprawdzianu, modyfikowaną wynikiem obserwacji aktywności studentów na zajęciach.
Bee H., Psychologia rozwoju człowieka, Poznań 2004.
Birch A., Psychologia rozwojowa w zarysie, Warszawa 2005.
Harwas- Napierała H., Trempała J., Psychologia rozwoju człowieka, t.2 i 3, Warszawa 2010.
Meyer R., Psychopatologia. GWP, Gdańsk 2003.
Hall C. , Lindzey G., Teorie osobowości, Warszawa 2006.
James B., Leczenie dzieci po urazach psychicznych. Warszawa: 2003 (rozdział 3).
Zmodyfikowane przez dr Dariusz Sagan (ostatnia modyfikacja: 10-07-2020 01:15)