SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Wprowadzenie do psychologii II |
Kod przedmiotu | 14.4-WP-PSChM-WdP2 |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Psychologia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 30 | 2 | - | - | Egzamin |
Wykłady mają na celu wprowadzenie studenta w obszar wiedzy niezbędny do swobodnego poruszania się w dziedzinie psychologii ogólnej. Studenci zaznajomieni zostaną z klasycznymi oraz współczesnymi badaniami empirycznymi dotyczącymi tematyki różnic indywidualnych, osobowości, radzenia sobie ze stresem oraz psychopatologii, podstawową terminologią oraz z głównymi trendami rozwoju psychologii ogólnej.
Brak.
Numer Spotkania: |
Tematyka spotkania: |
Wykłady 1 i 2. |
INTELIGENCJA v Czym jest inteligencja? v Co to jest czynnik g – badania Spearmana v Inteligencja płynna i skrystalizowana – model inteligencji Cattell’a v Pomiar inteligencji v Rasa a inteligencja v Determinanty inteligencji
|
Wykłady 3 i 4. |
TEMPERAMENT
v Teoria Poszukiwania Doznań – Marvin Zuckerman v Regulacyjna teoria Strelaua
|
Wykłady 5 i 6. |
TWÓRCZOŚĆ v Czym jest twórczość – ujęcie elitarne i egalitarne v Indywidualne cechy twórców v Charakterystyka środowiska rodzinnego osób twórczych v Elementy treningu twórczości v Pomiar poziomu kreatywności |
Wykłady 7 i 8. |
ZNACZENIE CIELESNOŚCI DLA PSYCHOSPOŁECZNEGO FUNKCJONOWANIA CZŁOWIEKA v Wzorzec piękna i konsekwencje jego niespełnienia v Niezadowolenie z wyglądu a funkcjonowanie psychospołeczne v Psychologiczne i społeczne źródła pogoni za nierealistycznym standardem urody v Brak akceptacji własnej fizyczności a aktywizowany motyw samoulepszenia – modyfikacja wyglądu v Wpływ mediów społecznościowych na spostrzeżenia dotyczące własnego wyglądu
|
Wykłady 9 i 10. |
SZCZĘŚCIE v Determinanty szczęścia v Zjawisko przepływu v Psychologia pozytywna v Terapia pozytywna |
Wykłady 11 i 12. |
STRES, ZDROWIE I RADZENIE SOBIE ZE STRESEM v Czym jest stres? v Stres, zdrowie i choroba v Strategie radzenie sobie ze stresem
|
Wykład 13. |
PSYCHOLOGIA BIEGU ŻYCIA: DORASTANIE, STARZENIE SIĘ, NABYWANIE MĄDROŚCI
|
Wykład 14. |
ZABURZENIA PSYCHICZNE
|
Egzamin - test wiedzy na koniec semestru
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
WARUNKI ZALICZENIA ZAJĘĆ:
Egzamin obejmował będzie materiał realizowany w trakcie wykładu. Termin A to termin właściwy testu, termin B to termin poprawkowy. Studentowi przysługuje jedna możliwość poprawy. Test zawierał będzie 25 pytań zamkniętych jednokrotnego wyboru. Każda odpowiedź będzie warta 1 punkt (w sumie 25 punktów możliwych do uzyskania, próg zaliczenia: od 13 punktów).
Liczba punktów do zdobycia podczas zajęć: maksymalnie 25 punktów w semestrze.
Minimalnie należy zdobyć 13 punktów, aby zaliczyć test.
Zasady przeliczenia punktów na ocenę:
Rathus, S.A. (2004), Psychologia współczesna. Gdańsk: GWP.
Kosslyn, S. M. & Rosenberg, R.S. (2006). Psychologia. Mózg – człowiek – świat. Kraków: Znak.
Strelau J. (red.) Psychologia: Podręcznik akademicki. Gdańsk: GWP, tom 1 (rozdział 1 i 2) i tom 2 (najlepiej całość) lub nowe wydanie z roku 2008
Zmodyfikowane przez dr Dagmara Staszak (ostatnia modyfikacja: 16-04-2021 14:38)