SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Trening percepcji słuchowej, wzrokowej, mowy, prawidłowej pisowni |
Kod przedmiotu | 05.1-WP-P-TPS- 21 |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Terapia pedagogiczna i pedagogika zdolności |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | - | - | 10 (w tym jako e-learning) |
0,67 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów z ćwiczeniami usprawniającymi percepcję wzrokową, słuchową, mowę oraz prawidłową pisownię. Przygotowanie słuchaczy do prowadzenia terapii pedagogicznej dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi przy wykorzystaniu ćwiczeń usprawniających funkcje wzrokowe, słuchowe, kinestetyczno-ruchowe i ich koordynację.
Znajomość podstawowej terminologii związanej z terapią pedagogiczną oraz procedurą diagnostyczno-terapeutyczną.
Ćwiczenia
Symptomy oraz przyczyny zaburzeń wzrokowych, słuchowych, lateralizacji, orientacji w przestrzeni, koordynacji wzrokowo-ruchowej, mowy oraz trudności w pisaniu.
Ćwiczenia percepcji i pamięci wzrokowej we wszystkich zakresach w oparciu materiał konkretny (obrazkowy) i abstrakcyjny (geometryczny i literowy).
Ćwiczenia percepcji i pamięci słuchowej w oparciu o materiał niewerbalny i werbalny.
Ćwiczenia w zakresie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej.
Ćwiczenia rozwijające słuch fonematyczny.
Ćwiczenia wzbogacające słownictwo dziecka.
Ćwiczenia grafomotoryczne.
Ćwiczenia w redagowaniu tekstów.
Ćwiczenia ortograficzne.
Praca z książką i materiałami źródłowymi, klasyczna metoda problemowa, metoda przypadku, dyskusja, ćwiczebna, prezentacja multimedialna, metoda symulacyjna.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Na ocenę z ćwiczeń składają się wyniki osiągnięte podczas przygotowania i przeprowadzenia ćwiczeń usprawniających zaburzone funkcje u dziecka oraz dyskusji.
Pozycje każdorazowo ustalane i podawane przez prowadzącego zajęcia.
Pozycje każdorazowo ustalane i podawane przez prowadzącego ćwiczenia.
Zmodyfikowane przez dr hab. Mirosława Nyczaj-Drąg, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 02-05-2021 17:57)