SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Pdw: Literatura w filmie/teatrze - teatr/film w literaturze |
Kod przedmiotu | 09.2--FiPlP-Pdw: Lw FT-S21 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Dziennikarstwo i komunikacja społeczna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 6 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Zasadniczym celem przedmiotu jest ukazanie związków nowych technologii i Internetu z literaturą i filmem.
brak
Wykład konwersatoryjny, metoda eksponująca, praca z tekstem (materiały internetowe i audiowizualne), dyskusja.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Obecność i aktywny udział w zajęciach.
Derrick de Kerckhove, Inteligencja otwarta. Narodziny społeczeństwa sieciowego, Warszawa 2001.
Dróżdż A., Od liber mundi do hipertekstu, Warszawa 2009.
Eco U., Nowe środki masowego przekazu a przyszłość książki, [w:] Nowe media w komunikacji społecznej w XX wieku: antologia, red. M. Hopfinger. Warszawa 2002.
Flores S. E., Sfejsowani. Jak media społecznościowe wpływają na nasze życie, emocje i relacje z innymi, tłum. K. Mojkowska, Warszawa 2017.
Castells M., Galaktyka Internetu. Refleksje nad Internetem, biznesem i społeczeństwem, Poznań 2003.
Liternet. Literatura i Internet, red. P. Marecki, Kraków 2002.
Liternet.PL, red. P. Marecki, Kraków 2003.
Ratajczak T., O bycie symbolicznym Internetu (na tle bytu symbolicznego średniowiecznej książki), [w:] Wokół tekstów kultury: Literatura – Język – Teatr – Internet, red. nauk. M. Januszewicz, T. Ratajczak, Zielona Góra 2009, s. 399–408.
Wiek ekranów, red. A. Gwóźdź, P. Zawojski, Kraków 2002.
Wybór materiałów internetowych i filmowych.
wg bieżących potrzeb.
Jest to przedmiot opcjonalny, wybierany z oferty przedmiotów do wyboru Instytutu Filologii Polskiej; przedmiot zostanie uruchomiony w zależności od potrzeb i zainteresowania w danym semestrze studiów (na podstawie deklaracji studentów/elektronicznego wyboru przedmiotów).
Ponieważ podczas zajęć będą miały miejsce prezentacje wybranych filmów, wskazane jest, by laboratoria w miarę możliwości były planowanie co dwa tygodnie, a w każdym razie w cyklach czterogodzinnych; z uwagi na specyfikę treści przedmiotowych zajęcia powinny się odbywać w laboratorium komputerowym ze stałym dostępem do Internetu.
Zmodyfikowane przez dr Krystian Saja (ostatnia modyfikacja: 13-05-2021 19:33)