SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Warsztaty dziennikarstwa internetowego |
Kod przedmiotu | 15.1-WH-FiPlD-WDI-2-L-S14_genFB6QZ |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Dziennikarstwo i komunikacja społeczna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Wiedza: zapoznanie studenta ze specyfiką dziennikarstwa internetowego i profilem dziennikarza internetowego, a także z technikami opracowywania, tworzenia, prezentowania, zamieszczania i obudowywania multimediami informacji internetowych; poznanie i zrozumienie przez studenta różnic między tekstem a hipertekstem, wypowiedzią monologową a interaktywną, wyćwiczenie logiki hipertekstu.
Umiejętności: kształcenie i rozwijanie umiejętności porządkowania i hierarchizowania treści w hipertekście oraz poprawnego logicznie i językowo, atrakcyjnego dla szerokiego odbiorcy przedstawiania faktów i opinii w formie pisemnej; nabycie umiejętności zamieszczania tekstów z obudową multimedialną na stronie internetowej.
Kompetencje: uwrażliwienie studenta na potrzeby współczesnego „tubylca sieciowego” i patologie forów internetowych, uświadomienie wagi sieciowego dziennikarstwa obywatelskiego, problemu granic wolności słowa i własności intelektualnej w Internecie.
brak
Warsztaty obejmują zróżnicowane ćwiczenia, kształtujące kompetencje dziennikarskie (językowe, stylistyczne, kompozycyjne, argumentacyjne, interpretacyjne). Uczestnicząc w nich aktywnie na kolejnych etapach, student tworzy projekt na zaliczenie, czyli internetowe portfolio. Może ono służyć jako jego wizytówka w redakcji, w której będzie odbywał praktykę dziennikarską lub dla przyszłego pracodawcy.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Aktywność na zajęciach i wykonanie ćwiczeń praktycznych, przedstawienie internetowego portfolio.
Biblia dziennikarstwa, red. A. Nizioł, A. Skworz, Warszawa 2010.
Fras J., Dziennikarski warsztat językowy, Wrocław 2005.
Olszański L., Dziennikarstwo internetowe, Warszawa 2006.
Pisarek W., Nowa retoryka dziennikarska, Kraków 2002.
Steciąg M., Informacja, wywiad, felieton, Zielona Góra 2006.
Bugajski M., Język w komunikowaniu, Warszawa 2007.
Dziennikarstwo i świat mediów, red. Z. Bauer, E. Chudziński, Kraków 2008.
Godzic W., Internet nie jest śmietnikiem ani Disneylandem, „Znak”, 1996, nr 497, s. 146-153
Manovich L., Język nowych mediów, Warszawa 2006.
Pisarek W., O mediach i języku, Kraków 2007.
Jest to przedmiot obowiązkowy w ramach specjalności dziennikarstwo internetowe.
Współautorem sylabusa jest red. Marcin Grzegorski.
Zmodyfikowane przez dr Krystian Saja (ostatnia modyfikacja: 06-05-2021 18:39)