Dydaktyka historii przygotowuje do nauczania historii w szkole ponadpodstawowej.
Wymagania wstępne
brak
Zakres tematyczny
1) Podstawa programowa, cele i treści nauczania historii w szkole ponadpodstawowej. Ramowe plany nauczania; 2) Program nauczania. Zasady konstrukcji, modyfikacja, ocena. 3) Planowanie dydaktyczne- plan wynikowy, rozkład materiału. Ewaluacja pracy nauczyciela; 4) Konwencjonalne i niekonwencjonalne metody nauczania w szkole ponadpodstawowej. 5) Edukacyjne zastosowania mediów i technologii informacyjno-komunikacyjnej na lekcji historii. Elektroniczne zasoby edukacyjne i projektowanie multimediów 6) Metody utrwalania i kontroli wiedzy uczniów; 7) Diagnoza w pracy dydaktycznej i wychowawczej 8) Ocena pracy ucznia. WSO i PSO.
Metody kształcenia
rozmowa nauczająca, praca pod kierunkiem, praca w grupach, projekt
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie 60% (12 pkt) możliwych do uzyskania punktów (20pkt) w tym: opracowanie i prezentacja podczas ćwiczeń projektu edukacyjnego z Historii – 1 wątek tematyczny z ćwiczeniami – z mapą, źródłem ikonograficznym, źródłem tekstowym, mediami – łącznie za projekt (8 pkt.); opracowanie frag. planu wynikowego i rozkładu materiału (2pkt), skonstruowanie sprawdzianu służącego ocenie umiejętności uczniów (2pkt); aktywność na zajęciach polegająca na udziale w dyskusji i rozmowie nauczającej (0-8pkt)
Pilch A., Problemy integracji literatury i malarstwa w szkole. Nauka czytania obrazu, [w:] Przygotowanie ucznia do odbioru różnych tekstów kultury, red. A. Janus-Sitarz, Kraków 2004.
Sterna D., Ocenianie kształtujące w praktyce, Warszawa 2006
Sztuka nauczania. Czynności nauczyciela, red. naukowa K. Kruszewski, Warszawa 2004.
Ocenianie kształtujące. Doskonalenie kształcenia w szkole średniej, Warszawa 2006.
Sztuka nauczania. Szkoła, red. naukowa K. Konarzewski, Warszawa 2004.
Uczeń i w nowej szkole. Edukacja humanistyczna, red. M. Kujawska, Poznań 2002.
Wartości w edukacji historycznej, red. J. Rulka, Bydgoszcz 1999.
Uwagi
brak
Zmodyfikowane przez dr hab. Marceli Tureczek, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 20-04-2021 23:22)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.