SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Zasady komunikacji biznesowej - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Zasady komunikacji biznesowej
Kod przedmiotu 04.2-WE-BEP-ZKB
Wydział Wydział Informatyki, Elektrotechniki i Automatyki
Kierunek Biznes elektroniczny
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. inżyniera
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2021/2022
Informacje o przedmiocie
Semestr 6
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr inż. Anna Pławiak-Mowna, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Rozwój umiejętności i kompetencji komunikacji interpersonalnej w biznesie.

Wymagania wstępne

Brak

Zakres tematyczny

Społeczeństwo informacyjne. Kompetencje komunikacyjne. Kompetencje informacyjne.

Komunikacja. Komunikacja werbalna, niewerbalna, pisemna. Elementy procesu komunikowania. Bariery komunikacyjne i sposoby ich pokonywania. Warunki skutecznej komunikacji, błędy w komunikowaniu się z klientem lub kontrahentem.

Autoprezentacja - zasady skutecznej autoprezentacji.

Środki komunikacyjne. Komunikacja poprzez sieć. Computer Mediated Communication. Bariery w komunikacji sieciowej. Netykieta.

Rola słowa pisanego w skutecznej komunikacji. Efektywne konstruowanie wiadomości (tekstowych).

Technologie informacyjne i komunikacyjne.

Metody kształcenia

case-study, gry symulacyjne, burza mózgów, dyskusja, metoda projektu, praca w zespole

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen/zaliczeń ze wszystkich form sprawdzających. Szczegółowe informacje przedstawiane są na pierwszych zajęciach.

Literatura podstawowa

  1. Anders AD., Coleman JT., Castleberry SB.: Communication Preferences of Business-to-Business Buyers for Receiving Initial Sales Messages: A Comparison of Media Channel Selection Theories. International Journal of Business Communication. 2020;57(3):370-400.
  2. Kopus TL., Klimova II.: Reimagine Pitch as a Speech Genre in Business Communication, Perm University Herald. Russian & Foreign Philology / Vestnik Permskogo Universiteta. Rossijskaa i Zarubeznaa Filolgia, 2020, 12(3), pp. 31–40.
  3. Nosalska, K., Mazurek, G.: Marketing principles for Industry 4.0 — a conceptual framework, Engineering Management in Production and Services, 2019, 11(3), 9-20.
  4. Pardillo JC.: Business Communication. Vol. E-book edition. Oakville, ON, Canada: Society Publishing, 2019.
  5. Rogala A., Białowąs S.: Communication in Organizational Environments. Functions, Determinants and Areas of Influence, London: Palgrave Macmillan, 2016.
  6. Materiały uzupełniające wskazane przez prowadzącego zajęcia.

Literatura uzupełniająca

  1. Budzanowska-Drzewiecka M., Marcinkowski A., Motyl-Adamczyk A.: Różnice kulturowe w komunikacji biznesowej, Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2016.
  2. Carnegie D.: Jak doskonalić umiejętność skutecznej komunikacji, StudioEMKA, Warszawa, 2013.
  3. Garret P., Dennis S.: Efektywna komunikacja pisemna w biznesie,  K.E. Liber, Warszawa, 2013.
  4. Hamilton Ch.: Skuteczna komunikacja w biznesie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2011.
  5. Holliday M.: Coaching, mentoring i zarządzanie. Jak rozwiązywać problemy i budować zespół, Helion, Gliwice, 2006.
  6. Hambridge S.: Netiquette Guidelines, Intel Corp., 1995, http://www.ietf.org/rfc/rfc1855.txt
  7. Kowalska M.: E-Mail marketing na różnych etapach budowania relacji z klientem. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego We Wroclawiu, 2018, 526 (July): 99–108.

Uwagi

Brak


Zmodyfikowane przez dr inż. Anna Pławiak-Mowna, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 30-04-2021 09:32)